بی تفاوتی کارکنان نسبت به مسائل و مشکلات سازمان، مشکلی است که در اغلب کشورهای دنیا و در اکثر سازمان های دولتی یا غیردولتی، تولیدی یا خدماتی دیده می شود. این مشکل آنقدر در سالیان اخیر از اهمیت وافری برای محققان مدیریت برخوردار بوده است که آنرا در حوزه مدیریت بحران سازمان طبقه بندی کرده اند و از این مشکل بعنوان نوعی انحراف از وضعیت متعادل در سازمان یاد کرده اند.
از طرف دیگر بحران بی تفاوتی بحرانی بسیار خطرناک برای سازمان است به گونه ای که محققان اذعان می دارند که بی تفاوتی را شاید بتوان یک بحران خاموش، سقوط آرام و تخریب مستمر و بدون صدا نام نهاد. لذا نگرش این چنینی به موضوع بی تفاوتی کارکنان و حل عاجلانه این معضل سازمانی خود جای تامل و بررسی دارد. برای حل این مشکل راه حل های متفاوتی از سوی محققان و مدیران موفق پیشنهاد شده است که در این بخش به 2 مورد آن اشاره می شود:
بسته های آموزشی پیشنهادی برای استفاده علاقمندان،دانشجویان، اساتید و پژوهشگران محترم :
لیست کامل فرم های ترجمه شده مدیریت پروژه بر اساس راهنمای PMBOK
بسته جامع آموزشی مدیریت دولتی و حکمرانی
بسته جامع آموزشی مدیریت منابع انسانی
بسته جامع آموزشی مدیریت استراتژیک
بسته آموزشی مدیریت رفتار سازمانی
برای عضویت در کانال ایتای آکادمی تحلیل دکتر طالعی فر اینجا را کلیک کنید
راه حل شماره 1: یکی از مهمترین راهکارهای سازمانی در برخورد با بی تفاوتی کارکنان را بایستی در طراحی و توسعه نظام ارزیابی عملکرد عدالت محور جستجو کرد. طراحی دقیق و با معیارهای مشخص و عینی چنین نظامی باعث بهبود سطح انگیزشی افراد می شود چرا که افراد خود در می یابند که بهبود عملکردشان موجبات تشویق و ترفیع آنها در سازمان را فراهم می آورد و بنابراین دیگر نسبت به مسایل سازمانی بی تفاوت نخواهند بود.
راه حل شماره 2: یکی از برزگترین معضلات سازمان ها علی الخصوص در کشورهای عقب مانده و توسعه نیافته وجود تبعیض های گسترده و حاکم شدن گروه خاصی در سازمان بر بدنه مدیریتی آن است که این وضع باعث هدررفت استعدادها و توانایی های کارکنان می شود. وجود چنین فضا و جوی در سازمان سبب نوعی بی انگیزگی و بی تفاوتی شده و در بلندمدت اثرات مخربی بر عملکرد می گذارد. لذا وجود نظام مدیریتی مبتنی بر مشارکت همه بخش ها و گروه های ذینفع در تصمیم گیری ها از الزامات سازمان هایی است که می خواهند با تغییرات شگرف امروزی همراه شده و بهتر از رقبا عمل نمایند.
گزیده ای از خدمات تحلیلی قابل ارائه ( کمی و کیفی) آکادمی تحلیل دکتر طالعی فر با استفاده از کادری مجرب و زبده
1.تحلیل روایی و پایایی انواع پرسشنامه های استاندارد مرتبط با موضوع درخواست دهنده
2. تحلیل های توصیفی (تهیه انواع جداول فراوانی، محاسبه انواع آماره های توصیفی پراکندگی و مرکزی، تهیه انواع نمودارهای آماری (نموداری کیفی و کمی))
3. تحلیل های استنباطی ( تحلیل واریانس، آزمون های آماری پارامتریک و ناپارامتریک، تحلیل های رگرسیون و همبستگی، تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی و …).
4. مدلسازی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر
5.تحلیل های مرتبط با تکنیک های تصمیم گیری (تک یا چند معیاره)
6. تحلیل پویایی سیستم (مدلسازی، اعتبارسنجی رفتار مدل، شبیه سازی متغیرهای کلیدی مدل، سناریوسازی)
7.تحلیل گراندد تئوری (داده بنیاد)
10.پدیدار شناسی
و…..
بیشتر بخوانید
پاورپوینت آموزشی مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته
پاورپوینت آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد 1
پاورپوینت آموزشی روش تحقیق پیشرفته
پاورپوینت آموزشی مدیریت حقوق و دستمزد
پاورپوینت آموزشی ارتباطات سازمانی
پاورپوینت آموزشی چابکی سازمان و سازمان های چابک
پاورپوینت آموزشی آموزش تربيت ارزياب برطبق EFQM
پاورپوینت آموزشی تحلیل ذینفعان
پاورپوینت آموزشی تحلیل سوات به زبان لاتین
پاورپوینت آموزشی تحلیل محیط سازمانی
پاورپوینت آموزشی تئوری ها و سبک های رهبری
پاورپوینت آموزشی آشنایی با استراتژی اقیانوس آبی
با ما در تماس باشید

