معرفی مدل فورپی در برند کارفرمایی

برندکارفرمایی

👈 یک چارچوب استراتژیک است که توسط شرکت Universum توسعه یافته و به سازمان ها کمک می کند تا برند خود را به عنوان یک کارفرمای جذاب تقویت کنند.

🔹 این مدل بر پایه چهار ستون اصلی
People، Purpose، Place و Product
بنا شده که از مدل سنتی 4P بازاریابی الهام گرفته شده، اما تمرکز آن بر جنبه‌های انسانی و سازمانی است.

 

 

بسته های آموزشی پیشنهادی برای استفاده علاقمندان،دانشجویان، اساتید و پژوهشگران محترم :

لیست کامل فرم های ترجمه شده مدیریت پروژه بر اساس راهنمای PMBOK

بسته جامع آموزشی مدیریت دولتی و حکمرانی

بسته جامع آموزشی مدیریت منابع انسانی

بسته جامع آموزشی مدیریت استراتژیک

بسته آموزشی مدیریت رفتار سازمانی

بسته جامع آموزشی مدیریت صنعتی

بسته آموزشی مدیریت کسب و کار

 

 

برای عضویت در کانال ایتای آکادمی تحلیل دکتر طالعی فر اینجا را کلیک کنید

 

 

1- People
مردم: کارکنان به عنوان سفیران اصلی

این ستون بر کارکنان فعلی تمرکز دارد و آنها را به عنوان قویترین سفیران برند معرفی میکند.هدف، ایجاد فرهنگی است که کارکنان را به عنوان صدای واقعی سازمان برجسته کند، نه فقط ابزار تبلیغاتی.

– ساخت فرهنگ داخلی قوی
(Build a Strong Internal Culture):
تمرکز بر ارزشها و روابط داخلی برای افزایش وفاداری.

– نمایش صدای کارکنان در داستانسرایی
(Showcase Employee Voices in Storytelling):
استفاده از تجربیات واقعی کارکنان در کمپینهای برندینگ برای ایجاد اعتبار.

– پرورش اصالت در برند کارفرمایی
(Foster Authenticity in Employer Branding):
اجتناب از تصویرسازی های مصنوعی و تأکید بر تجربیات واقعی.

 

 

2-Purpose
هدف: همسویی با ارزشهای کارکنان

این ستون به مأموریت و ارزشهای سازمانی اشاره دارد که باید با ارزشهای شخصی کارکنان همخوانی داشته باشد تا الهامبخش باشد و استعدادهای حیاتی را جذب کند.

– ارتباط واضح هدف شرکت
(Clearly Communicate Company Purpose):
بیان شفاف مأموریت برای جلوگیری از ابهام.

– الهام بخشی به کارکنان با چشمانداز مشترک
(Inspire Employees with a Shared Vision):
ایجاد حس تعلق از طریق اهداف بزرگتر مانند پایداری یا نوآوری.

– جذب گروه استعدادهای حیاتی
(Attract Your Critical Talent Group):
تمرکز بر کاندیداهایی که با ارزش های سازمان همسو هستند.

 

 

3- Place
مکان: محیطی برای شکوفایی افراد

این ستون به محیط کاری (Workplace Environment) اشاره دارد، شامل فضای فیزیکی، مجازی یا هیبریدی که باید فراگیر و پویا باشد تا کارکنان احساس رشد کنند.

– پرورش محیط کاری فراگیر و پویا
(Cultivate an Inclusive and Dynamic Workplace):
تمرکز بر تنوع و انعطافپذیری.

– نمایش فرهنگ دفتر و انعطافپذیری دورکاری
(Showcase Office Culture and Remote Flexibility):
برجسته کردن مزایای مانند کار از راه دور برای جذب نسلهای جدید.

– تقویت پیشنهاد ارزش کارفرمایی
(Strengthen Your Employer Value Proposition – EVP):
ادغام مزایا مانند تناسب کار-زندگی در برند.

 

 

4_Product
محصول: برجسته کردن نوآوری و کیفیت

این ستون به محصولات یا خدمات سازمان مربوط میشود و تأکید دارد که کارکنان باید به آنچه ایجاد میکنند افتخار کنند واین افتخار را به برند کارفرمایی پیوند دهد.

– پیوند شهرت برند به برند کارفرمایی
(Link Your Brand Reputation to Employer Branding):
استفاده از اعتبار محصولات برای جذب استعداد.

– نمایش تأثیر کارکنان بر محصولات/خدمات
(Showcase How Employees Impact Products/Services):
نشان دادن نقش مستقیم کارکنان در موفقیت.

– ایجاد حس افتخار در کارکنان از آنچه میسازند
(Make Employees Proud of What They Create):
تمرکز بر نوآوری برای افزایش انگیزه.

 

 

برگرفته از کانال ایتای نکات مدیریت منابع انسانی

 

 

گزیده ای از خدمات تحلیلی قابل ارائه ( کمی و کیفی) آکادمی تحلیل دکتر طالعی فر با استفاده از کادری مجرب و زبده

1.تحلیل روایی و پایایی انواع پرسشنامه های استاندارد مرتبط با موضوع درخواست دهنده

2. تحلیل های توصیفی (تهیه انواع جداول فراوانی، محاسبه انواع آماره های توصیفی پراکندگی و مرکزی، تهیه انواع نمودارهای آماری (نموداری کیفی و کمی))

3. تحلیل های استنباطی ( تحلیل واریانس،  آزمون های آماری پارامتریک و ناپارامتریک، تحلیل های رگرسیون و همبستگی، تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی و …).

4. مدلسازی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر

5.تحلیل های مرتبط با تکنیک های تصمیم گیری (تک یا چند معیاره)

6. تحلیل پویایی سیستم (مدلسازی، اعتبارسنجی رفتار مدل، شبیه سازی متغیرهای کلیدی مدل، سناریوسازی)

7.تحلیل  گراندد تئوری (داده بنیاد)

8.تحلیل تم (تحلیل مضمون)

9.تحلیل محتوا

10.پدیدار شناسی

و…..

 

 

بیشتر بخوانید:

کلیپ آموزشی نوآوری در مدل های کسب و کار

کلیپ آموزشی حل معضل تامین مالی شرکت

کلیپ آموزشی چگونگی تخصیص منابع سازمانی

پاورپوینت آموزشی تحلیل ذینفعان

پاورپوینت آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد 1

پاورپوینت آموزشی مدیریت تحول

پاورپوینت آموزشی مدیریت حقوق و دستمزد

پاورپوینت آموزشی چابکی سازمان و سازمان های چابک

مجموعه2500 تست زبان تخصصی مدیریت

نمونه سوالات تشريحي بررسي مسائل دولتي ايران

نمونه سوالات تستي درس مديريت استراتژيك

نمونه سوالات تستي درس مديريت اسلامي

نمونه سوالات تستي و تشريحي درس حقوق سازمان هاي بين المللي

 

 

با ما در تماس باشید

آکادمی تحلیل دکتر طالعی فر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *