انتظارات سازمان، مدیریت ارشد، کارکنان و مشتریان به عنوان ذینفعان، از یک نظام ارزیابی عملکرد جامع را می توان به شرح زیر دسته بندی نمود:
۱. انتظارات سازمان از نظام ارزیابی عملکرد:
آموزش و هدایت پرسنل در بهبود ضعف ها ؛ انتخاب، جابجایی و ارتقاي افراد براساس ارزیابی؛
انطباق با اهداف و استانداردها و انتظارات ؛ تقویت ارزش و فرهنگ و منشور اخلاقی سازمان
۲. انتظارات مدیر مستقیم از نظام ارزیابی عملکرد
حمایت و پشتیبانی و انگیزش بر اساس ارزیابی ؛ حمایت سازمان از نتایج ارزیابی؛
تخصیص بودجه و امکانات مورد نیاز براي ارزیابی؛ درنظر گرفتن شرایط واحدها و سطوح مختلف در ارزیاب
۳. انتظارات کارکنان از نظام ارزیابی عملکرد
قضاوت و رفتار عادلانه (در ارزیابی و ارتقا و پاداش) ؛ ارائه شاخص هاي ارزیابی قبل از انجام ارزیابی؛
عدم دخالت اعتقادات و حریم شخصی در ارزیابی ؛ واقعی بودن ارزیابی براي پیشرفت و بهبود در کار ؛
دیده شدن کار و کلیه فعالیت ها(جامع بودن ارزیابی) ؛ مشارکت کارکنان در تدوین شاخص ها و اعمال نظرات
۴. انتظارات ارباب رجوع یا مشتریان از نظام ارزیابی عملکرد
پاسخگویی به نیازها و انتظارات ارباب رجوع ؛ سنجش رضایت و بازخورارباب رجوع؛
شناسایی کارمندان ضعیف و تنبیه آنان؛ رفتار اخلاقی و درست کارمندان.
برای دریافت هرگونه مشاوره تخصصی با ما در تماس باشید