شیوه های افزایش جلب مشارکت کارکنان

شیوه های افزایش جلب مشارکت کارکنان

مشارکت کارکنان به عنوان یک موضوع مهم و تأثیرگذار در سازمان ها جهت بکارگیری توان فکری و اندیشه های کارکنان، تبدیل به یک مزیت رقابتی شده است و از اینرو توجه به شیوه های افزایش و جلب مشارکت کارکنان در سازمان به امری مهم برای سازمان ها تبدیل شده است.

به واقع تقويت روحية كاركنان، ايجاد انگيزة كاري در آنها، كـاهش غيبـت كاركنـان و افـزايش رضـايت شـغلي، از جملـه پيامدهاي شناسايي شده براي مشاركت كاركنان است و لذا با توجه به پيامدهاي مثبت مشاركت كاركنان براي سازمان، مديران در جست‌وجوي راهكارهايي هستند تا مشاركت كاركنان در سازمان را افزايش دهند.

عنوان می شود که روش های مشارکت به طور مستمر در حال توسعه هستند تا بتوانند مشارکت کارکنان را در سازمان ها گسترش دهند و یک ذهنیت از مشارکت واقعی کارکنان ایجاد کنند که عملکردهای بالایی را در سطح سازمان به بار آورند و در همین زمان رضایتمندی بالایی را برای کارکنان ایجاد کنند. برای افزایش تعامل کارکنان در شرکت و نتیجتا ارتقای سطح مشارکت سازمانی پیشنهاد می شود که:

 

  1. استراتژی تجاری به‌خوبی تعریف‌شده با اهداف واضح به کارکنان ارائه شود؛
  2. فرصت‌های توسعه و پیشرفت شغلی به کارکنان ارائه شود؛
  3. شناسایی و پاداش دادن به مشارکت‌های کارکنان در دستور کار مدیران سازمان قرار گیرد؛
  4. اعتماد به کارکنان در تصمیم‌گیری و آزادی برای بیان ایده‌ها حس مالکیت ایجاد کرده و تعامل را افزایش می‌دهد.
  5. شفاف سازی ماموریت، چشم‌انداز و ارزش‌های سازمان برای کارکنان
  6. ارائه بازخوردهای به موقع به کارکنان در محیط کار
  7. استفاده از نظرسنجی‌های مشارکتی
  8. ترویج عادات کاری سالم در محیط کار
  9. ایجاد فرصت های رشد برای کارکنان ایجاد مسیری روشن برای توسعه کارکنان
  10. توسعه کار تیمی در سازمان

 

 

 

گزیده ای از خدمات تحلیلی قابل ارائه ( کمی و کیفی) آکادمی تحلیل دکتر طالعی فر با استفاده از کادری مجرب و زبده

1.تحلیل روایی و پایایی انواع پرسشنامه های استاندارد مرتبط با موضوع درخواست دهنده

2. تحلیل های توصیفی (تهیه انواع جداول فراوانی، محاسبه انواع آماره های توصیفی پراکندگی و مرکزی، تهیه انواع نمودارهای آماری (نموداری کیفی و کمی))

3. تحلیل های استنباطی ( تحلیل واریانس،  آزمون های آماری پارامتریک و ناپارامتریک، تحلیل های رگرسیون و همبستگی، تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی و …).

4. مدلسازی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر

5.تحلیل های مرتبط با تکنیک های تصمیم گیری (تک یا چند معیاره)

6. تحلیل پویایی سیستم (مدلسازی، اعتبارسنجی رفتار مدل، شبیه سازی متغیرهای کلیدی مدل، سناریوسازی)

7.تحلیل  گراندد تئوری (داده بنیاد)

8.تحلیل تم (تحلیل مضمون)

9.تحلیل محتوا

10.پدیدار شناسی

و…..

 

 

بسته های آموزشی پیشنهادی برای استفاده علاقمندان،دانشجویان، اساتید و پژوهشگران محترم :

لیست کامل فرم های ترجمه شده مدیریت پروژه بر اساس راهنمای PMBOK

بسته جامع آموزشی مدیریت دولتی و حکمرانی

بسته جامع آموزشی مدیریت منابع انسانی

بسته جامع آموزشی مدیریت استراتژیک

بسته آموزشی مدیریت رفتار سازمانی

بسته جامع آموزشی مدیریت صنعتی

بسته آموزشی مدیریت کسب و کار

 

بیشتر بخوانید:

ایبوک کتاب مهدویت از نگاهی دیگر، بازخوانی و واکاوی طرح های غرب در ستیز با مهدویت

ایبوک کتاب جستاری بر اخلاق کسب و کار (دیدگاه اسلام و غرب)

ایبوک کتاب جستاری بر مبانی سازمان های پروژه محور

ایبوک کتاب جستاری بر مبانی و الزامات جهش تولید

ایبوک کتاب جستاری بر مبانی توسعه محصول جدید

جزوه آموزشی تحلیلی بر مفاهیم ریسک و مدیریت ریسک سازمانی

جزوه آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد اول دکتر عادل آذر

جزوه آموزشی روش تحقیق پیشرفته

جزوه آموزشی بهره وری سازمانی

جزوه آموزشی مبانی مدیریت دولتی

پاورپوینت آموزشی آموزش تربيت ارزياب برطبق EFQM

پاورپوینت آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد 1

 

 

با ما در تماس باشید

آکادمی تحلیل دکتر رضا طالعی فر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *