قانون 30 ثانیه قدردانی چیست؟

قانون 30 ثانیه قدردانی

◀️ قانون 30 ثانیه قدردانی

این قانون در یک جمله ساده خلاصه می‌شود: در 30 ثانیه‌ی اول صحبت با هر کسی، سخنی تشویق‌آمیز به او بگید.

وقتی آدم‌ها به هم می‌رسند سعی می‌کنند خودشون رو خوب جلوه بدهند.

✅ کلید قاعده‌ی 30 ثانیه اینه که جریان را معکوس کنیم:

وقتی به کسی می‌رسیم به جای اینکه خودمون رو خوب جلوه بدیم، راهی پیدا کنیم که طرف مقابل دلگرمی بگیره.

جان ماکسوِل، در کتاب «دلی به دست آور» درباره این قانون (که ایده‌اش از خود اوست) می‌گوید: «هر روز در ذهن خود دنبال جمله‌ای تشویق‌آمیز می‌گردم تا در روبرو شدن با دیگران بر زبان آورم؛ بابت کاری که برایم کرده‌اند از آن‌ها تشکر می‌کنم، یا به موفقیتی که به‌دست آورده‌اند اشاره کنم، یا از خصوصیات اخلاقی پسندیده‌شان سخن بگویم، کار دشواری نیست اندکی زمان می‌برد و تلاش و همت می‌طلبد.»

✅ قانون 30 ثانیه بر سه پایه استواره: توجه، تأیید و تقدیر.

برگرفته از کانال ایتای نکات مدیریتی: علی کاشانی زاده

 

بسته های آموزشی پیشنهادی برای استفاده علاقمندان،دانشجویان، اساتید و پژوهشگران محترم :

بسته آموزشی مدیریت رفتار سازمانی

بسته جامع آموزشی مدیریت استراتژیک

بسته جامع آموزشی مدیریت دولتی و حکمرانی

بسته جامع آموزشی مدیریت منابع انسانی

بسته جامع آموزشی مدیریت صنعتی

بسته آموزشی مدیریت کسب و کار

 

 

آکادمی تحلیل دکتر طالعی فر ارائه دهنده خدمات تحلیلی (مشاوره، پژوهش و پیاده سازی) زیر:

 

 

بیشتر بخوانید

جزوه آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد اول دکتر عادل آذر

جزوه آموزشی تحلیلی بر مفاهیم ریسک و مدیریت ریسک سازمانی

جزوه آموزشی بهره وری سازمانی

جزوه آموزشی روش تحقیق پیشرفته

جزوه آموزشی مبانی مدیریت دولتی

پاورپوینت آموزشی مبانی بهره وری سازمانی

پاورپوینت آموزشی تحلیل رقبا

پاورپوینت آموزشی مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته

پاورپوینت آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد 1

پاورپوینت آموزشی روش تحقیق پیشرفته

پاورپوینت آموزشی مدیریت حقوق و دستمزد

پاورپوینت آموزشی ارتباطات سازمانی

پاورپوینت آموزشی چابکی سازمان و سازمان های چابک

 

 

با ما در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *