هالیوود برای مقابله با جریان مهدویت و موعودگرایی، در دسته ای از آثار خود بر مقوله پیشگویی های آخرالزمانی متمرکز شده است تا بتواند هر چه بیشتر و بهتر بر اذهان جهانیان تاثیر بگذارد. اهمیت مباحث آخرالزمانی در این دسته از فیلم ها آنچنان است که برخی عنوان می دارند که هالیوود اساسا سینمایی آینده محور و آینده نگار است. این در حالی است که مفهوم مدنظر تفکر غربی از آخرالزمان تضاد بسیاری با دیدگاه اسلامی در این باره دارد. چرا که هر چه قدر آینده و بعد از آخرالزمان در فضای اسلامی، محبت آمیز و صلح گونه ترسیم و تصویرسازی شده است، اما در تفکر غربی و ابزار مهم آن یعنی هالیوود، آینده و بعد از آخرالزمان، ثمری به جز بلا ندارد. شاید به همین دلیل است که در تفکر غربی، هم لذت ها و هم امکانات باید تا قبل از رسیدن آخرالزمان، مهیا باشد و انسان ها تا می تواند خودش را در مادیات غرق کند، چون بعد از آن، فقط جنگ است و تاریکی و تباهی. ضمن اینکه بایستی توجه داشت برای هالیوود، نگاه به آخرالزمان، در واقع، بهانه ای برای اجرای استراتژی های منطقه ای و فرامنطقه ای غرب است.
طراحی و تولید فیلم های مهم و پرفروشی چون “آواتار (محصول سال 2009 و دومین فیلم پر فروش تاریخ سینمای آمریکا)”، “فیلم 2012″، “ترمیناتور 2 یا روز داوری محصول 1991″، “روز استقلال محصول 1996” و “ماتریکس محصول 1991″، روزی که زمین از حرکت ایستاد (2008) ، شبح یا روح (1990) و… با این رویکرد حیله گرانه بوده است. در این دست از فیلم ها، هالیوود آینده جهان را آیندهای تیره و تار نشان میدهند طوری که انسان برای عبور از گردنه های دشوار آخرالزمانی و چنین آینده تاریکی محتاج به تعامل با اجنه، شیاطین، انواع و اقسام ربات ها و… است. ضمنا در این دسته از فیلم های آخرالزمانی تولیدی کمپانی های بزرگ هالیوودی، این صنعت سعی دارد تا مسئلهی دجال را به عنوان کسی معرفی کند که از شرق اسلامی ظهور میکند و پوشش اسلامی دارد و با سلاح اتمی به قصد نابودی جهان به آمریکا میرود ولی با درایت و مدیریت روسای آمریکایی نابود می شود.
برگرفته از کتاب مهدویت از نگاهی دیگر (بازخوانی و واکاوی طرح های غرب در ستیز با مهدویت) اثر دکتر رضا طالعی فر
برای دریافت ایبوک رایگان کتاب مهدویت از نگاهی دیگر، بازخوانی طرح های غرب در ستیز با مهدویت، اینجا را کلیک فرمایید