معرفی مدل کسب و کار ژانگ و همکاران (2016)

مدل کسب و کار ژانگ و همکاران

ژانگ و همکاران (2016) عناصر مدل کسب وکار را مشتمل بر بازار هدف، فرآیند عملیاتی، محصول اصلی، مبانی تخصیص ارزش و ساختار زنجیره ارزش می دانند.

براساس این مدل یک شرکت، محصول اصلی خود را که با تخصص اصلی شرکت هماهنگ است، از طریق فرآیند عملیاتی به بازار هدف ارائه می کند. 3 جریان، مشتمل بر جریان نقدینگی، جریان تدارکات و جریان اطلاعات، در فرآیند عملیاتی وجود دارد. اصل تخصیص ارزش و ساختار زنجیره شرکت نیز همانند کنترل کننده و توزیع کننده بر این سه جریان تاثیر می گذارند.

تولیدات اصلی یک شرکت، شامل کالا و خدمات، بازتاب کننده تخصص اصلی یک شرکت هستند. خدمات ویژه یک شرکت را می توان با محصولات آن یكپارچه نمود تا نوآوری های مدل کسب وکار را به دست آورد. شرکت، ارزشی را به جامعه هدف خود ارائه می کند که، پس از تقسیم و مشخص نمودن مشتریان هدف، می تواند یک سازمان و یا مشتریان خاص باشد.

فرآیند عملیاتی شرکت شامل جنبه های مختلفی از جمله مدیریت سازمان، فرآیند کسب وکار و فعالیت های عملیاتی می شود. اصول تخصیص ارزش شرکت، بر نظام تامین مالی استوار است که در برگیرنده راهبرد کسب، راهبرد توزیع و درآمد و سود می باشند. ساختار زنجیره ارزش یک شرکت شامل همکاری های رو به بالا و رو به پایین، ارتباط با مشتری و ساختار زنجیره ارزش داخلی شرکت می شود.

 

منبع

Zhang, Y., Zhao, S., & Xu, X. (2016). Business model innovation: an integrated approach based on elements and functions. Information Technology and Management, 17(3), 303-310.

 

 

 

گزیده ای از خدمات تحلیلی قابل ارائه ( کمی و کیفی) آکادمی تحلیل دکتر طالعی فر با استفاده از کادری مجرب و زبده

1.تحلیل روایی و پایایی انواع پرسشنامه های استاندارد مرتبط با موضوع درخواست دهنده

2. تحلیل های توصیفی (تهیه انواع جداول فراوانی، محاسبه انواع آماره های توصیفی پراکندگی و مرکزی، تهیه انواع نمودارهای آماری (نموداری کیفی و کمی))

3. تحلیل های استنباطی ( تحلیل واریانس،  آزمون های آماری پارامتریک و ناپارامتریک، تحلیل های رگرسیون و همبستگی، تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی و …).

4. مدلسازی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر

5.تحلیل های مرتبط با تکنیک های تصمیم گیری (تک یا چند معیاره)

6. تحلیل پویایی سیستم (مدلسازی، اعتبارسنجی رفتار مدل، شبیه سازی متغیرهای کلیدی مدل، سناریوسازی)

7.تحلیل  گراندد تئوری (داده بنیاد)

8.تحلیل تم (تحلیل مضمون)

9.تحلیل محتوا

10.پدیدار شناسی

و…..

 

 

 

بسته های آموزشی پیشنهادی برای استفاده علاقمندان،دانشجویان، اساتید و پژوهشگران محترم :

لیست کامل فرم های ترجمه شده مدیریت پروژه بر اساس راهنمای PMBOK

بسته جامع آموزشی مدیریت دولتی و حکمرانی

بسته جامع آموزشی مدیریت منابع انسانی

بسته جامع آموزشی مدیریت استراتژیک

بسته آموزشی مدیریت رفتار سازمانی

بسته جامع آموزشی مدیریت صنعتی

بسته آموزشی مدیریت /کسب و کار

 

 

 

بیشتر بخوانید:

کلیپ آموزشی چگونگی تخصیص منابع سازمانی

کلیپ آموزشی رویکردهای نوین مدیریت منابع انسانی

کلیپ آموزشی نوآوری در مدل های کسب و کار

کلیپ آموزشی حل معضل تامین مالی شرکت

کلیپ آموزشی چگونگی تخصیص منابع سازمانی

جزوه آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد اول دکتر عادل آذر

جزوه آموزشی مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته

جزوه آموزشی مدیریت استراتژیک پیشرفته

پاورپوینت آموزشی تحلیل ذینفعان

پاورپوینت آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد 1

پاورپوینت آموزشی مدیریت تحول

پاورپوینت آموزشی مدیریت حقوق و دستمزد

پاورپوینت آموزشی چابکی سازمان و سازمان های چابک

مجموعه2500 تست زبان تخصصی مدیریت

نمونه سوالات تشريحي بررسي مسائل دولتي ايران

نمونه سوالات تستي درس مديريت استراتژيك

نمونه سوالات تستي درس مديريت اسلامي

نمونه سوالات تستي و تشريحي درس حقوق سازمان هاي بين المللي

نمونه سوالات تشريحي سيستمهاي اطلاعاتي مديريت

 

 

با ما در تماس باشید

آکادمی تحلیل دکتر طالعی فر

2 دیدگاه برای “معرفی مدل کسب و کار ژانگ و همکاران (2016)

  1. آیسا بهروزیان گفته:

    لطفا در صورت امکان تمام مدل های کسب و کار گذاشته شود در سایت خوبتان
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *