تبدیل ایده به محصول یکی از موانع مهم و پیچیده پیش رو هر ایده پرداز و کارآفرینی است. اما در گفتار زیر بطور خلاصه ما ده گام را به شما ارایه می دهیم که بتوانید روند تبدیل ایده به محصول را به سرعت و با حداکثر شانس موفقیت بپیمایید
1.ایده پردازی: اولین مرحله داشتن تصویری دقیق ، واقع بینانه و درست از ایده اتان است. با رصد بازار مشخص سازید ایده اتان چقدر نوآورانه است، ایا محصول مشابه ایده شما در بازار وجود دارد؟ ایا جایگزینی در حال حاضر برای محصول شما وجود دارد؟ چه ویژگی منحصربفرد و نوآورانه ای را در محصول خود می بینید؟
2.تحقیق و رصد: در این مرحله بایستی در خصوص ایده خود مفصلا از همکاران، دوستان، اساتید و… بازخورد بگیرید و نظرات آن ها را اخذ کنید و ببنید ایده شما چقدر نزد آن ها مهم و بااعتبار است و آیا به فرض تولید محصول حاضر به هزینه کردن برای خریدش هستند؟
3.انتظارات خود را از ایده اتان مشخص سازید. اینکه این ایده قرار است به کدام مساله پاسخ دهد؟ با تبدیل ایده به محصول خروجی نهایی و مدنظر شما چیست و می خواهید به چه برسید (اهداف مالی یا….)؟، آیا حاضرید برای موفقیت ایده اتان از موقعیت شغلی اتان بگذرید و مسایلی از این دست
4.طرح کلی از ایده اتان را مشخص سازید که در آن دقیقا و بطور واقع گرایانه در مورد 3 نکته اصلی حرف بزنید: زمانی که برای موفقیت ایده اتان اختصاص می دهید، مقدار پول و هزینه ای که پیش بینی کرده اید و مهارت ها و توانمندی های مورد نیاز که در مسیر ایده تا محصول مورد احتیاج شماست
5.محصول اولیه خود را بر مبنای ایده نهایی و از فیلتر گذشته اتان آماده سازید
6.محصول اولیه طراحی شده و آماده شده اتان را به معرض قضاوت گذاشته و نظرات کاربران مختلف را دریافت کنید
7.با کسب بازخوردهای متوالی و ممتد ایده و محصول ساخته شده بر مبنای آن را چکش کاری کنید تا نهایتا بتوانید به محصولی کاربرپسند از همه جهات دست یابید
8.طرح ریزی استراتژی نمایید و مشخص نمایید که حال با داشتن یک محصول اولیه قرار است خودتان تولید انبوه آن را به عهده بگیرید و کسب و کاری را حول آن تعریف کنید و یا آنرا برون سپاری کنید/ در این خصوص حتما خوب فکر کرده و مشورت های لازم را اخذ نمایید
9.تیم سازی نمایید. برای راه اندازی کسب و کار حول ایده خود و نوعا انبوه سازی محصول مرتبط با آن شما بایستی در همه حوزه ها اعم از فروش و بازاریابی، منابع انسانی، خدمات مشتری، تولید و… تیم سازی نمایید تا بتوانید بهتر کارها را مدیریت نمایید
10.به فکر تغییر مداوم و مستمر باشید. نظر به پیچیده بودن و رقابتی بودن بازارهای امروزه مرتبا با رصد بازار و رقبا و مشتریان سعی نمایید ایده اتان را گسترش، تعدیل یا اصلاح نمایید تا بتوانید همیشه یک قدم از سایرین جلوتر حرکت کنید.
بیشتر بخوانید
پاورپوینت آموزشی یادگیری سازمانی
پاورپوینت آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد 1
با ما در تماس باشید
مبحث جالبی بود لطفا راهنمایی فرمایید کتاب های مرتبط چه جوری میشه تهیه کرد؟