معرفی ده کتاب پیشنهادی عالی برای علاقمندان به مدیریت

1.کتاب نظریه سازمان: مدرن،نمادین-تفسیری و پست مدرن، نوشته ماری جو هچ، آن ال کانلیف ترجمه دکتر حس دانایی فر

این کتاب بسیار ارزشمند که در سطح دنیا بارها تجدید چاپ شده است به سه بخش کلی تقسیم شده است که عبارتند از:

بخش 1) معرفی رویکرد چندگانه ؛

بخش 2) ارائه راه هایی که از طریق آنها می توان سازمان را می توان تحلیل و تئوریزه کرد؛ بخش 3) کاربرد نظریه های سازمان در عمل و طرح جدیدترین نگاه ها به افق های سازمان. این کتاب از سه نگاه (مدرنیست، نمادین- تفسیری و پست مدرن) به سازمان و پدیده های سازمانی می نگرد.

2. کتاب های روش شناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع  و روش شناسی پژوهش کمی در مدیریت: رویکردی جامع ، نوشته سیدمهدی الوانی، عادل آذر، حسن دانایی فرد

این 2 کتاب ارزشمند که توسط سه تن از متخصصین بلا منازع رشته مدیریت کشور نگارش شده است می تواند خلاها و ضعف های دانشجویان محترم در بحث مهم روش شناسی تحقیق را پوشش داده و درک مناسبی از این مقوله برای آنها فراهم آورد.

3. کتاب سیاست و جامعه شناسی در اندیشه ماکس وبر ، نوشته آنتونی گیدنز،ترجمه مجید محمدی

4.  کتاب نظریه سیستمی نوشته چارلز وست چرچمن و ترجمه رشید اصلانی

این کتاب ذیقیمت در 4 بخش و 14 فصل نگارش و تدوین شده است و خواندن آن توصیه می شود.

5. کتاب مدیریت از راه ارزشها نوشته کن بلانچارد، مایکل اوکانر

پیام این کتاب این است که هر چه محیط رقابتی‌تر و متلاطم‌تر می‌شود، ‌سازمان به انسجام درونی، تفاهم و اعتماد متقابل بین آدم‌ها بیشتر نیاز پیدا می‌کند. این کتاب که مروج یک رویکرد اخلاقی و انسانی به مدیریت است، در عین حال بر لزوم سودآوری و کارآمدی سازمان تأکید می‌کند و سودآوری پایدار را درگرو برقراری یک رابطه برنده‌ ـ برنده بین همه ارکان و حق داران سازمان می‌داند.

در این کتاب، رویکرد مدیریت، در قالب داستانی ساده و جذاب با روایت یک سفر کامل از سازمانی سنتی و گسیخته به سازمانی پویا و منسجم، در سه گام خلاصه و معرفی می‌شود.

گام اول: شفاف سازی مأموریت.

گام دوم: نشاندن مأموریت و ارزش‌ها درجان و دل کارکنان.

گام سوم:‌ همسو کردن اقدامات روزمره با مأموریت و ارزش‌ها.

6.کتاب هفت عادت مردان موثر نوشته استفان کاوی

کتاب «هفت عادت مردمان موثر» استفان کاوی، شهرت جهانی دارد. مجله فوربس در سال ‌٢٠٠٢ کتاب هفت عادت را یکی از ‌١٠ کتاب موثر مدیریتی در قرن بیستم معرفی کرده است. کتاب هفت عادت به نکات ظریفی می‌پردازد و نیازهای باطنی انسان را پاسخ می‌گوید. هفت عادت مردمان موثر، برگرفته از کتاب استفان کاوی، به قرار زیرند:

1.       عامل بودن؛

2.       شروع از پایان درذهن؛

3.       نخست به اولین ها پرداختن؛

4.       برنده – برنده اندیشیدن؛

5.       اول فهمیدن و سپس فهماندن؛

6.       هم افزایی (سینرژی)؛

7.       اره تیزکردن (پیشرفت مستمر و فرایندهای پیشرفت).

در این کتاب، هفت عادت یک سیر تحولی را از رشد شخصی (سه عادت اول) تا کار گروهی/ همکاری / ارتباطات (سه عادت بعد) به دوباره سازی همه عادات (عادت هفت) طی می کنند.

7. فرهنگ سازمانی نوشته  ادگار شاین

در این کتاب ذیقیمت، به بحث درباره فرهنگ درون سازمان ها كه يكي از مهمترين مقولاتي است كه هرسازمان با آن رو به رو است پرداخته شده است. فرهنگ به معناي ارزش هاي مشترك ميان افراد يك گروه از قبيل يك خانواده، يك سازمان يا يك كشور است. واژه فرهنگ سازي، واژه اي بسيار جوان است كه اولين بار توسط ادگار شاين مطرح شد. شاين در اين باره مي‌گويد: اگر شما فرهنگ را هدايت نكنيد فرهنگ شما را هدايت مي كند و ممكن است حتي متوجه نشويد فرهنگ سازماني پديده اي ملموس نيست و به راحتي قابل شناسايي نيست.

8. مدیریت استراتژیک منابع انسانی نوشته مایکل آرمسترانگ ترجمه اعرابی و ایزدی

9. استراتژی رقابتی تکنیک های تحلیل صنعت و رقبا نوشته مایکل پورتر ،ترجمه : عباس مهرپویا،جهانگیر مجیدی

10. مشتری در جایگاه شریک  نوشته چیپ ار بل

مشتري در جايگاه ” شريك” يعني نگرشي نو به مشتري، نگرشي بسيار فراتر از رابطه‌اي كه ميان ارائه دهندگان خدمات يا فروشندگان كالا با مصرف‌كنندگان وجود دارد. نويسنده کتاب اعتقاد داردكه اين كتاب مي‌تواند به تقويت بنیۀ همكاري‌هاي راهبردي يا تمام برخوردهاي ناشي از خدمات به مشتري بپردازد.

كتاب حاضر براي مطالعة دو گروه از افراد نوشته شده است: گروه اول افرادي اند كه مستقيماً با  مشتريان سروكار دارند و گروه دوم كساني‌اند كه با اين افراد سروكار دارند كه طبعاً رييس يا مدير آن‌ها هستند.

گزیده ای از خدمات تحلیلی قابل ارائه ( کمی و کیفی) آکادمی تحلیل دکتر طالعی فر با استفاده از کادری مجرب و زبده

1.تحلیل روایی و پایایی انواع پرسشنامه های استاندارد مرتبط با موضوع درخواست دهنده

2. تحلیل های توصیفی (تهیه انواع جداول فراوانی، محاسبه انواع آماره های توصیفی پراکندگی و مرکزی، تهیه انواع نمودارهای آماری (نموداری کیفی و کمی))

3. تحلیل های استنباطی ( تحلیل واریانس،  آزمون های آماری پارامتریک و ناپارامتریک، تحلیل های رگرسیون و همبستگی، تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی و …).

4. مدلسازی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر

5.تحلیل های مرتبط با تکنیک های تصمیم گیری (تک یا چند معیاره)

6. تحلیل پویایی سیستم (مدلسازی، اعتبارسنجی رفتار مدل، شبیه سازی متغیرهای کلیدی مدل، سناریوسازی)

7.تحلیل  گراندد تئوری (داده بنیاد)

8.تحلیل تم (تحلیل مضمون)

9.تحلیل محتوا

10.پدیدار شناسی

و…..

 

 

بسته های آموزشی پیشنهادی برای استفاده علاقمندان،دانشجویان، اساتید و پژوهشگران محترم :

لیست کامل فرم های ترجمه شده مدیریت پروژه بر اساس راهنمای PMBOK

بسته جامع آموزشی مدیریت دولتی و حکمرانی

بسته جامع آموزشی مدیریت منابع انسانی

بسته جامع آموزشی مدیریت استراتژیک

بسته آموزشی مدیریت رفتار سازمانی

بسته جامع آموزشی مدیریت صنعتی

بسته آموزشی مدیریت کسب و کار

 

بیشتر بخوانید:

ایبوک کتاب مهدویت از نگاهی دیگر، بازخوانی و واکاوی طرح های غرب در ستیز با مهدویت

ایبوک کتاب جستاری بر اخلاق کسب و کار (دیدگاه اسلام و غرب)

ایبوک کتاب جستاری بر مبانی سازمان های پروژه محور

ایبوک کتاب جستاری بر مبانی و الزامات جهش تولید

ایبوک کتاب جستاری بر مبانی توسعه محصول جدید

جزوه آموزشی تحلیلی بر مفاهیم ریسک و مدیریت ریسک سازمانی

جزوه آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد اول دکتر عادل آذر

جزوه آموزشی روش تحقیق پیشرفته

جزوه آموزشی بهره وری سازمانی

جزوه آموزشی مبانی مدیریت دولتی

پاورپوینت آموزشی چابکی سازمان و سازمان های چابک

پاورپوینت آموزشی آموزش تربيت ارزياب برطبق EFQM

 

 

با ما در تماس باشید

آکادمی تحلیل دکتر رضا طالعی فر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *