قوانین مذاکره از نگاه کالینز

قوانین مذاکره از نگاه کالنیز

قوانین 6 گانه مذاکره از نگاه کالینز:

  1. انتقال:

جلسه ای برای گفتگوی رودر رو برگذار می شود و نوشتاری هم شاید برای آن تهیه شده تا خوانده شود.

شما باید به این فکر کنید که با توجه به روحیات مخاطبینتون چگونه می توانید تا حد ممکن انتقال مؤثري را ارائه دهید.

  1. انتظارات:

افرادی که شما براي آنها صحبت میکنید چه انتظاري از شما دارند؟ و متقابلاً شما چه انتظاري از آنها دارید؟

  1. عنوان:

موضوع اصلی مذاکره شما با کارکنانتان چیست؟

باید بتوانید موضوع را در یک یا دو جمله  بگنجانید؛ در صورتی که نمیتوانید این کار را بکنید، یعنی نمی دانید موضوعتان چیست و در صورتی که آنرا ندانید پس براي ادای آن آماده نیستید.

  1. مخاطب:

سعی دارید که چه کسی را تحت تأثیر قرار دهید؟ چه کسانی در میان مخاطبان تان قـرار دارند و آنها در مورد موضوعی که شما براي شفاف سازي آن، مامور شده اید، چه فکري مـی کننـد؟ آیا آنها از روش شما راضیند یا اینکه با آن همخوانی ندارند؟

  1. شخص:

نکات مهم مذاکره شما باید بخوبی به افراد منتقل شود. مذاکره نبایـد بـه صـورت سـخنرانی هاي قدیمی حوصله سر بر باشد.

بلکه باید بهترین نسخه ممکن از شما را ارائه کند.

  1. زبان:

از اصطلاحات ساده استفاده کنید و چیزي نگویید که اشخاص باهوش هم نتواند آن را درك کنند. کار بزرگ و هوشمندانه اي نیست که شما دائم از زبان و واژگانی استفاده کنید که هـیچ کس دیگری در سازمانتان در هنگام صحبت از آنها استفاده نمی کند.

 

تلخیص از کتاب هنر سخنوری اثر فیلیپ کالینز

برگرفته از مطالب کانال ایتای آکادمی مذاکره ایران

 

 

 

گزیده ای از خدمات تحلیلی قابل ارائه ( کمی و کیفی) آکادمی تحلیل دکتر طالعی فر با استفاده از کادری مجرب و زبده

 

1.تحلیل روایی و پایایی انواع پرسشنامه های استاندارد مرتبط با موضوع درخواست دهنده

2. تحلیل های توصیفی (تهیه انواع جداول فراوانی، محاسبه انواع آماره های توصیفی پراکندگی و مرکزی، تهیه انواع نمودارهای آماری (نموداری کیفی و کمی))

3. تحلیل های استنباطی ( تحلیل واریانس،  آزمون های آماری پارامتریک و ناپارامتریک، تحلیل های رگرسیون و همبستگی، تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی و …).

4. مدلسازی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر

5.تحلیل های مرتبط با تکنیک های تصمیم گیری (تک یا چند معیاره)

6. تحلیل پویایی سیستم (مدلسازی، اعتبارسنجی رفتار مدل، شبیه سازی متغیرهای کلیدی مدل، سناریوسازی)

7.تحلیل  گراندد تئوری (داده بنیاد)

8.تحلیل تم (تحلیل مضمون)

9.تحلیل محتوا

10.پدیدار شناسی

و…..

 

 

 

 

بیشتر بخوانید:

کلیپ آموزشی حل معضل خروج کارکنان کلیدی

کلیپ آموزشی بررسی کانال توزیع محصولات

کلیپ آموزشی رویکردهای نوین مدیریت منابع انسانی

کلیپ آموزشی نوآوری در مدل های کسب و کار

کلیپ آموزشی حل معضل تامین مالی شرکت

کلیپ آموزشی تحلیل محیط بیرونی شرکت

کلیپ آموزشی حل معضل نیروهای مازاد سازمان

جزوه آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد اول دکتر عادل آذر

جزوه آموزشی تحلیلی بر مفاهیم ریسک و مدیریت ریسک سازمانی

جزوه آموزشی مبانی مدیریت دولتی

پاورپوینت آموزشی مبانی بهره وری سازمانی

پاورپوینت آموزشی مهارت های ارتباطی موثر

پاورپوینت آموزشی تحلیل رقبا

پاورپوینت آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد 1

پاورپوینت آموزشی روش تحقیق پیشرفته

پاورپوینت آموزشی مدیریت حقوق و دستمزد

پاورپوینت آموزشی چابکی سازمان و سازمان های چابک

پاورپوینت آموزشی آموزش تربيت ارزياب برطبق EFQM

 

 

با ما در تماس باشید

1 دیدگاه برای “قوانین مذاکره از نگاه کالینز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *