امپراطوری هالیوود و مهدویت ستیزی

امپراطوری هالیوود و مهدویت ستیزی

هالیوود به عنوان مهم ترین مرکز فیلم سازی در دنیا و یکی از موثرترین عناصر فرهنگی صادراتی ایالات متحده آمریکا به جهان خارج، فراتر از یک صنعت سینمای ساده تفریحی و سرگرمی امروزه تاثیرات چشم گیری بر مردم جهان دارد. نشانه شناسی در اغلب محتواهای ارایه شده در فیلم های هالیوودی نشان از خط سیر هدفمند نظام غرب در اشاعه و ترویج نظام فرهنگی حاکم بر غرب در سایر جوامع و ملل دارد و برای انجام این مهم با رصد دقیق و مشخص نیازهای مخاطبان و توجه ویژه و همه جانبه به مقوله آینده نگری (توجه به این نکته ضروری است که مساله انتظار و فرهنگ مهدوی نیز نوعی آینده نگری است) مسیر حرکتی اش را طرح ریزی و ریل گذاری می نماید.

امروزه هالیوود به عنوان بازوی دیپلماسی عمومی آمریکا در جذب و قلوب مردم جهان نقش مهمی ایفا می کند و مهمترین ابزار قدرت نرم آمریکا صنعت غول پیکر رسانه ای این کشور است و سینمای هالیوود بواسطه تمایلش به حمایت از نهادها و ارزش های آمریکایی، مطلقا یک پدیده سیاسی است و کارکردهای آشکار سیاسی تر هالیوود عموما در هنگامه بحران های اجتماعی خودنمایی می کند.توجه نگاه هالیوود -به عنوان بخشی از دولت آمریکا – به سینما فراتر از یک ابزار سرگرم کننده و نوعا کمپانی های زیر مجموعه این امپراطوری در حال طراحی نبرد فعلی و آینده غرب با اسلام بوده و دلزده کردن هر چه بیشترمخاطبان این آثار در بین مخاطبان مسلمان و بویژه شیعه از فرهنگ بومی و دینی خود است. نگاه سياسي هاليوود، عصارة همان نگاه سياسي حاكم بر دستگاه ديپلماسي و نظامي نظام فکری غرب به سرکردگی آمریکاست و توليدات متعدد و پر زرق و برق سینمای هالیوود این قضیه را اثبات نموده است و بخشی مهمی از تصويرپردازي های انجام گرفته در طیف وسیعی از فیلم ها، متأثر از رويكردهاي سياسي حاكم بر هاليوود است.

صنعت سینمای هالیوود با اغواگری نوع بشر، پیچیده ترین مفاهیم را از طریق امپریالیسم زبانی در قالب یک ابزار سرگرمی ساز به مخاطب القا می نماید و بایستی گفت که تولیدات هالیوود بطور مشخص از تفکرات فلسفی غرب نشات می گیرد. در واقع از بدو اختراع، سینما در مالکیت سیاستمداران و مالکان صهیونیست بوده و بتدریج با درک اثر زیاد رسانه های تصویری بر مخاطب، استفاده ایدئولوژیکی و فرهنگی از آن در دستور کار آنها قرار گرفت و طبیعتا سینمای هالیوود که به طور کامل در اختیار صهیونیست ها است، در این مسیر پیشتازی می کند.

به جرات می توان گفت که در زمانه کنونی هالیوود به یک پروژه بزرگ برای مهدویت ستیزی تبدیل شده است و آمریکا به مدد این امپراطوری رسانه ای، با نشان دادن آینده تاریک و خونین بشر در فیلم های خود, سعی دارد خود را منجی آینده بشریت معرفی نماید.
سینمای هالیوود از بدو تشکیل تا امروز بر حسب شرایط سیاسی و اجتماعی حاکم بر جوامع غربی و رویدادها و تحولات جهانی نسبت به طرح ریزی و تدوین اهداف تولید و توزیع فیلم های خود مبادرت کرده است. برای مثال پس از پایان جنگ جهانی دوم و شکل گیری دو قدرت جهانی غرب و شرق، جنگ سرد آمریکا و شوروی، مسایل مرتبط با کمونیسم و نازیسم رویکرد مشخصی را دنبال نموده است. حال در شرایط فعلی که اردوگاه شرق کمونیسم فروریخته است، تقابل با تمدن و تفکر اسلامی در دستور کار سران هالیوود قرار دارد و در این میان مسایل آخرالزمانی و اعتقادات منجی گرایانه و موعودگرایانه مسلمانان به ویژه شیعیان جزو بااولویت ترین اهداف کمپانی های فیلمسازی هالیوودی است.

 

برگرفته از کتاب مهدویت از نگاهی دیگر (بازخوانی و واکاوی طرح های غرب در ستیز با مهدویت) اثر دکتر رضا طالعی فر

 

برای دریافت ایبوک رایگان کتاب مهدویت از نگاهی دیگر، بازخوانی طرح های غرب در ستیز با مهدویت، اینجا را کلیک فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *