مشتریان اغلب با دادن شخصیت به برندها برای آنها جنبه انسانی قائل میشوند و بازاریابان اکثر اوقات به کمک جایگاه یابی، این ادراکات را ایجاد کرده یا تقویت میکنند. خصوصیات شخصیت برند یک مفهوم نمادین یا ارزش عاطفی فراهم میآورد که میتواند به استنباط مشتری از برند منجر شود و ماندگارتر از ویژگیهای وظیفهای عمل کند. ضمن آنکه شخصیت برند موضوع بااهمیتی است چرا که مصرفکنندگان ممکن است برندی را تنها به علت شخصیتشان زودتر از برندهای دیگر انتخاب کنند.
در تحقيقات رفتار مصرف كننده، مقدار قابل ملاحظه اي از توجه پژوهشگران َبه مفهوم شخصيت برند معطوف شده است كه اين مفهوم به مجموعه اي از صفات شخصيتي افراد در ارتباط با يك برند اشاره دارد. به واقع ویژگی های شخصیتی انسانی برند از تماسهای مستقیم و غیرمستقیم مشتریان با برند شرکت حاصل میشود. منبع مستقیم ویژگیهای شخصیت برند از افرادی که با برند شرکت در ارتباط هستند سرچشمه میگیرد (یعنی: فروشندهها، مدیر ارشد فروشگاه/شرکت و…)؛ این افراد و ادراکات خود را نسبت به شخصیت برند به دیگران انتقال میدهند و از طرف دیگر، ویژگیهای غیرمستقیم شخصیت برند، از منابع اطلاعاتی دیگر همچون صفات محصول، رده محصول، نام و نشان برند، رویکرد تبلیغات، قیمت و ویژگیهای جمعیت شناختی (جنس و طبقه اجتماعی) منتج میشود.
شخصیت برند مجموعه ای از الگوهای احساسی، فکری و رفتاری منحصر به فرد برای یک برند و در طول زمان است. به طور خلاصه، شخصیت برند هر کسب و کاری این است که او اگر یک انسان بود، چگونه توصیف می شد. درست مانند مردم، برندها دارای ویژگی های قابل تشخیصی هستند که از طرز فکر و احساس آنها در مورد جهان ناشی می شود. اصالت و ثبات این ویژگی ها چیزی است که یک برند قوی را از یک برند ضعیف جدا می کند.
بطورکلی ضرورت طراحی شخصیت برند را میتوان از سه منظر بررسی کرد:
اول این که اوقات درگیری و تعامل مخاطب با خدمات و محصولات یک شرکت در یک روز، ممکن است بسیار اندک باشد. طبیعتا زمانی که یک شرکت برای تعامل با مخاطب وقت کمتری دارد باید بهکمک شخصیت کسبوکارش، نامش را در مدت زمانی بسیار محدود در ذهن مخاطب هک کند. انجام چنین کاری امکانپذیر نخواهد بود، مگر با طراحی آرکتایپ برند؛
دومین فاکتوری که ضرورت طراحی شخصیت کسبوکار را روشن میکند، مرتبط با بحثهای رقابتی است. شخصیت برند همان فاکتوری است که میتواند شما را نسبت رقبایتان متمایز کند؛
سومین دلیل محکمی که ضرورت طراحی آرکتایپ برند را روشن میکند، مرتبط با مسائل درون سازمانی است. آرکتایپ برند صرفا یک اهرم تبلیغاتی نیست. می توان استراتژی کسبوکار یک شرکت را بهکمک آرکتایپ آن طراحی نمود. حتی زمانی که یک آرکتایپ وجود داشته باشد، وظایف هر کارمند به صورت ناخودآگاه به شکلی چک لیست مانند درمیآید.
گزیده ای از خدمات تحلیلی قابل ارائه ( کمی و کیفی) آکادمی تحلیل دکتر طالعی فر با استفاده از کادری مجرب و زبده
1.تحلیل روایی و پایایی انواع پرسشنامه های استاندارد مرتبط با موضوع درخواست دهنده
2. تحلیل های توصیفی (تهیه انواع جداول فراوانی، محاسبه انواع آماره های توصیفی پراکندگی و مرکزی، تهیه انواع نمودارهای آماری (نموداری کیفی و کمی))
3. تحلیل های استنباطی ( تحلیل واریانس، آزمون های آماری پارامتریک و ناپارامتریک، تحلیل های رگرسیون و همبستگی، تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی و …).
4. مدلسازی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر
5.تحلیل های مرتبط با تکنیک های تصمیم گیری (تک یا چند معیاره)
6. تحلیل پویایی سیستم (مدلسازی، اعتبارسنجی رفتار مدل، شبیه سازی متغیرهای کلیدی مدل، سناریوسازی)
7.تحلیل گراندد تئوری (داده بنیاد)
10.پدیدار شناسی
و…..
بسته های آموزشی پیشنهادی برای استفاده علاقمندان،دانشجویان، اساتید و پژوهشگران محترم :
لیست کامل فرم های ترجمه شده مدیریت پروژه بر اساس راهنمای PMBOK
بسته جامع آموزشی مدیریت دولتی و حکمرانی
بسته جامع آموزشی مدیریت منابع انسانی
بسته جامع آموزشی مدیریت استراتژیک
بسته آموزشی مدیریت رفتار سازمانی
بیشتر بخوانید:
کلیپ آموزشی چگونگی تخصیص منابع سازمانی
کلیپ آموزشی رویکردهای نوین مدیریت منابع انسانی
کلیپ آموزشی نوآوری در مدل های کسب و کار
کلیپ آموزشی تحلیل محیط بیرونی شرکت
جزوه آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد اول دکتر عادل آذر
جزوه آموزشی مدیریت استراتژیک پیشرفته
جزوه آموزشی مبانی مدیریت دولتی
پاورپوینت آموزشی تحلیل ذینفعان
پاورپوینت آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد 1
پاورپوینت آموزشی روش های تحلیل استراتژی
پاورپوینت آموزشی اصول و فنون مذاکره
پاورپوینت آموزشی مدیریت تعارض در سازمان
پاورپوینت آموزشی آموزش تربيت ارزياب برطبق EFQM
پاورپوینت آموزشی مدیریت حقوق و دستمزد
پاورپوینت آموزشی ارتباطات سازمانی
پاورپوینت آموزشی چابکی سازمان و سازمان های چابک
نمونه سوالات تستي درس مديريت اسلامي
نمونه سوالات تستي و تشريحي درس حقوق سازمان هاي بين المللي
نمونه سوالات تشريحي سيستمهاي اطلاعاتي مديريت
با ما در تماس باشید
احسنتت
منابع معتبر در این حوزه معرفی کنید لطفا