دانلود رایگان پرسشنامه استاندارد شایسته سالاری مصلحی (1392)

پرسشنامه شایسته سالاری مصلحی

پرسشنامه پیش رو شامل 51گویه و 8 مولفه مهارت های ارتباطی، تصمیم گیری،تشویق و نوآوری و تغییر،ارتباطات کاری،مهارت های رهبری ،مهارت های حرفه ای ، به کارگیری قابلیت های مثبت خود و دیگران،توسعه فعالیت های تیمی می باشد.

نکته: منظور از معیار های شایسته سالارانه در نظر گرفتن تخصص ،تعهد ،تجربه،مهارت و توانایی افراد و منظور از معیار های ناشایسته سالارانه ،در نظر گرفتن وابستگی های خاص مانند روابط فردی ،روابط خانوادگی ،قومیت ،نژاد،زبان مشترک،باند و رابطه بازی و حتی منزلت اجتماعی و طبقاتی افراد در انتخاب مدیران است

1 پاسخگوي نظرات (همكاران، مرئوسان، روسا، همترازان سازماني و ارباب رجوع) به روش سازنده مي باشم.
2 اطلاعات ضروري را به طور مرتب به همه ارائه مي كنم.
3 گزارشات شفاهي را به صورت صريح و روشن به افراد ارائه مي كنم.
4 فضاي ارتباطي بازي را ايجاد مي كنم.
5 حقايق و مسائل كاري را به صورت مكتوب و سازماندهي شده ارايه مي كنم.
6 وقتي نظراتم با نظرات ديگران متفاوت است، علاقه مند به آگاهي كامل از نقطه نظرات آنها مي باشم.
7 پيگير تحقق مصوبات مجلس هستم.
8 به موقع تصميم گيري مي كنم.
9 در صورت لزوم، تصميمات سخت مي گيرم.
10 در صورت لزوم، دلايل اتخاذ تصميمات را براي كاركنان توضيح مي دهم.
11 تصميمات درست و مناسب اتخاذ مي كنم.
12 به هنگام عدم وجود اطلاعات (يا اطلاعات ناقص)، بهترين تصميم ممكن را مي گيرم.
13 با شناسايي عوامل تنشكيل دهنده مشكل، قادر هستم به كانون مشكل دست يابم.
14 كاركنان خلاق و نوآور را تشويق مي كنم.
15 با مطرح كردن سوالات مختلف، باعث مي شوم كه كاركنان ابعاد ديگر مسايل را ببينند.
16 كاركنان را تشويق مي كنم كه مرا زير سوال قرار دهند و يا حتي با من مخالفت كنند.
17 جوي ايجاد مي كنم كه كاركنان بدون واهمه و ترس از انتقاد و تنبيه، ايده هايشان را ارايه نمايند.
18 تغييرات لازم را حتي در صورت وجود مخالفت، پيشنهاد مي كنم.
19 تغييرات لازم را بر اساس اولويت به خوبي انجام مي دهم.
20 روابط كاري اثر بخش با كاركنان برقرار مي كنم.
21 روابط كاري اثر بخش با رؤسا برقرار مي كنم.
22 روابط كاري اثر بخش با همترازان سازماني برقرار مي كنم.
23 روابط كاري اثر بخش با مديران فوقاني برقرار مي كنم.
24 براي كاركناني كه به كمك و راهنمايي نياز دارند، وقت مي گذارم.
25 شنونده خوبي هستم.
26 در حرفه و كارم فردي برجسته هستم.
27 مسئوليت اشتباهات خود را مي پذيرم.
28 اشتباهات خود را پنهان نمي كنم.
29 حقيقت را بيان مي كنم.
30 بعضي از تصميم گيري ها را به پايين ترين سطح سازمان تفويض مي كنم.
31 وقتي امور را به ديگران تفويض مي كنم، آموزش هاي لازم براي پيش بيني و چگونگي حل مشكلات احتمالي را مي دهم.
32 در هنگام تفویض امور به کارکنان بی تجربه، زمانی را برای آموزش روش های انجام کارها اختصاص می دهم.
33 آموزش خود را با سطح تجارب و روش یادگیری هر کارمند، سازگار می کنم.
34 به هنگام کمک به کارکنان در شکوفایی قابلیت هایشان، صبور و مشوق هستم.
35 به موقع، بازخوردهای سازنده ارایه می کنم.
36 با همکاری کارکنان، اهداف قابل دسترسو اندازه گیری را مشخص می کنم.
37 با کارکنان در مورد راهبردهایی که باعث کارآمد شدن اهداف شغلی شان بشود، صحبت می کنم.
38 فعالانه در جستجوی راهکارهایی برای کارکنان خود هستم تا موقعیت های جدیدی برای ارتقاء شغلی آنها بوجود آید.
39 با شناسایی عوامل داخلی و خارجی موثر بر سازمان، به آموزش و نحوه مقابله با آنها می پردازم.
40 واکنش کارکنان در مقابل مصائب و مشکلات را با روش های مناسب هم جهت می سازم.
41 با اعتماد به نفس، انتقادات کارکنان در سازمان را می پذیرم.
42 در مواجهه با موانع لاینحل، قابلیت حفظ تصمیم گیری منطقی را دارم.
43 حتی در مواقعی که مجبور به اجام چندباره کاری می شوم، نگرش “می توانم بر آن غلبه کنم” را حفظ می کنم.
44 حتی هنگام ناامیدی و عصبانیت، اثربخشی خود را حفظ می کنم.
45 در نیل به نتایج ارزنده از روش های خلاق و در عین حال اخلاقی کمک می گیرم.
46 کارکنان را برای کسب موفقیت های تیمی، تشویق می کنم.
47 از کسب نتایج تیمی تقدیر می کنم.
48 الگوی رفتاری خوبی در کار تیمی هستم.
49 همیشه به دنبال کشف و حفظ زمینه های مشترک کاری در سازمان هستم.
50 بدون توجه به محدوده کاری خود، به دنبال یافتن زمینه های مشترک کاری با ذینفعان هستم.
51 هنگام کار با گروهی که به تضاد و کشمکش می رسد، با یافتن نظرات مشترک به انجام امور کمک می کنم.

مولفه های پرسشنامه

بعد سوالات مربوط
مهارت های ارتباطی 1 تا 6
تصمیم گیری 7 تا 13
تشویق و نوآوری و تغییر 14 تا 19
ارتباطات کاری 20 تا 25
مهارت های رهبری 26 تا 32
مهارت های حرفه ای 33 تا 39
به کارگیری قابلیت های مثبت خود و دیگران 40 تا 45
توسعه فعالیت های تیمی 46 تا 51

 

منبع : مصلحی، محمد(1390) بررسی رابطه شایستگی مدیران و توانمندسازی کارکنان در کارمندان ادارات دولتی شهرستان پاوه، پایان نامه کارشناسی. دانشگاه پیام نور پاوه .

 

 

بسته های آموزشی پیشنهادی برای استفاده علاقمندان،دانشجویان، اساتید و پژوهشگران محترم :

بسته آموزشی مدیریت رفتار سازمانی

بسته جامع آموزشی مدیریت استراتژیک

بسته جامع آموزشی مدیریت دولتی و حکمرانی

بسته جامع آموزشی مدیریت منابع انسانی

بسته جامع آموزشی مدیریت صنعتی

بسته آموزشی مدیریت کسب و کار

 

 

 

آکادمی تحلیل دکتر طالعی فر ارائه دهنده خدمات تحلیلی (مشاوره، پژوهش و پیاده سازی) زیر:

خدمات تحلیلی کمی (تحلیل های آماری،پویایی سیستم،داده کاوی،عارضه یابی،تحقیق در عملیات، تئوری تصمیم گیری،مدلسازی معادلات ساختاری، آینده نگاری و سناریونویسی…)

خدمات تحلیلی کیفی (تحلیل گراندد تئوری، تحلیل تم، تحلیل محتوا، مرور سیستماتیک، پدیدار شناسی و…)

 

 

 

بیشتر بخوانید

کلیپ آموزشی بررسی کانال توزیع محصولات

کلیپ آموزشی چگونگی تخصیص منابع سازمانی

کلیپ آموزشی افزایش سهم بازار

کلیپ آموزشی ارتقای وفاداری مشتریان

کلیپ آموزشی نوآوری در مدل های کسب و کار

کلیپ آموزشی حل معضل تامین مالی شرکت

کلیپ آموزشی حل معضل نیروهای مازاد سازمان

جزوه آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد اول دکتر عادل آذر

جزوه آموزشی تحلیلی بر مفاهیم ریسک و مدیریت ریسک سازمانی

جزوه آموزشی بهره وری سازمانی

جزوه آموزشی روش تحقیق پیشرفته

جزوه آموزشی مبانی مدیریت دولتی

پاورپوینت آموزشی مبانی بهره وری سازمانی

پاورپوینت آموزشی تحلیل رقبا

پاورپوینت آموزشی مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته

پاورپوینت آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد 1

پاورپوینت آموزشی روش تحقیق پیشرفته

پاورپوینت آموزشی مدیریت حقوق و دستمزد

پاورپوینت آموزشی ارتباطات سازمانی

پاورپوینت آموزشی چابکی سازمان و سازمان های چابک

پاورپوینت آموزشی آموزش تربيت ارزياب برطبق EFQM

 

 

 

 

با ما در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *