تاملی بر وظایف کلیدی مدیر محصول در سازمان

نظربه اهمیت مدیریت محصول در سازمان ها و شرکت های محصول محور امروزی، در برخی از شرکت ها برای انجام این مهم مدیریتی تحت عنوان مدیر محصول منصوب می شود که اهم وظایف این مدیر به شرح زیر است:

انجام دادن تحقیقات بازار برای به روز نگه داشتن روند مشتریان و هم چنین تلاش در جهت پیش بینی روندهای آینده

پیدا کردن مشتریان بالقوه و ارزیابی آنان

توسعه دادن دانش بازار

تجزیه و تحلیل قیمت ها

گزارش رقبا و بررسی قیمت های خرید و فروش به منظور حصول اطمینان از رقابت

مشارکت در زمینه فروش، بازاریابی و استراتژی قیمت گذاری محصولات

هماهنگی و ایجاد رابطه موثر بین بخش های کلیدی زنجیره تامین، تولید و توزیع محصول

مشارکت در برنامه ریزی برای عرضه محصولات جدید و دستیابی به اهداف تعیین شده در برنامه های پخش و توزیع محصولات

 

طراحی کردن استراتژی های رقابتی و ارتباط برقرار کردن با سازمان فروش

مدیریت، نظارت و تجزیه و تحلیل فروش محصولات در حوزه های مختلف و پیگیری موانع و مشکلات فروش به تیم فروش و نظارت بر اجرای برنامه های اصلاحی حاصل از تجزیه و تحلیل

تهیه و ارائه گزارش ماهانه فعالیت ها به تولید، بازاریابی و فروش

درک کردن نیازهای مشتری و ایجاد راه هایی جهت توسعه و رشد فروش و ارائه راه حل هایی برای مشکلات احتمالی

برای دریافت هرگونه مشاوره تخصصی با ما در تماس باشید

آکادمی تحلیل دکتر طالعی فر 

1 دیدگاه برای “تاملی بر وظایف کلیدی مدیر محصول در سازمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *