معرفی کتاب جستاری بر اخلاق کسب و کار (دیدگاه اسلام و غرب)

معرفی کتاب جستاری بر اخلاق کسب و کار (دیدگاه اسلام و غرب)

کتاب جستاری بر اخلاق کسب و کار (دیدگاه اسلام و غرب)، در 130 صفحه توسط آقایان دکتر رضا طالعی فر و دکتر سید حسن حاتمی نسب نگارش و  در سال 1402 به چاپ رسیده است.

این کتاب با هدف آشنایی دانشجویان رشته‌های مدیریتی و علاقمندان به مباحث اخلاقی در حوزه کسب و کار به رشته تحریر درآمده است. از آن‌جا که اخلاق ـ چه در بحث ذات و چه صفات ـ موضوعی بس گسترده و عمیق محسوب می‌شود، نویسندگان در این اثر تنها به معرفی مقدمه‌ای کوتاه از ماهیت موضوع اخلاق در کسب و کار پرداخته‌اند. در همین راستا، بخش‌هایی از کتاب به مقایسه دیدگاه‌های اسلام و غرب در خصوص مسائل اخلاقی پرداخته و نکته‌بینی خاص اسلام در این زمینه را تبیین نموده است. امید است تلاش صورت گرفته بتواند دریچه جدیدی برابر دیدگان حقیقت‌بین خوانندگان باز نماید تا ضمن تشویق برای مطالعه و تحقیق در این زمینه، احساس تعلق و پایبندی به اصول اخلاقی در مراحل مختلف زندگی (به ویژه کسب و کار) را تقویت نماید.

 

فهرست مطالب کتاب شامل:

فصل اول: چیستی و ضرورت اخلاق در کسب و کار

مفهوم اخلاق

اخلاق در کسب و کار

اخلاق کسب و کار و قانون

تعریف اخلاق، علم اخلاق و تئوری اخلاقی

چرا اخلاق کسب و کار مهم است؟

اخلاق کسب و کار در زمینه‌های مختلف سازمانی

جهانی‌سازمان، یک ماهیت کلیدی برای اخلاق کسب و کار

چه کسی مسئول هدایت اخلاق در کسب و کار است؟

پایداری؛ هدف کلیدی اخلاق کسب و کار

تفاوت کارِ درست با درست کار کردن

آیا کسب و کار اخلاقی لزوماً مبتنی بر دین است؟

تفاوت نگاه اخلاقی به کسب و کار در کشورهای اسلامی با غیراسلامی

فصل دوم: هستی‌شناسی اخلاق کسب و کار از منظر اسلام و غرب

بحران اخلاق مدرنیته

مسئولیت اجتماعی در کسب و کار

قواعد اخلاقی مقدم بر قوانین حقوقی

فصل سوم: فرآیندهای کسب و کار اخلاقی

اهمیت فرایندهای کسب و کار

چگونه کسب و کاری اخلاقی داشته باشیم؟ (آداب کسب و کار اخلاق محور)

مدیریت بازاریابی اخلاقی

 مدیریت منابع انسانی اخلاقی

سیاستگذاری اخلاقی در سازمان‌ها

مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات اخلاقی

مدیریت دانش اخلاقی

برای دریافت نسخه فیزیکی این کتاب می توانید از طریق راه های ارتباطی سایت آکادمی تحلیل دکتر طالعی فر با ما در تماس باشید

 

 

آکادمی تحلیل دکتر طالعی فر ارائه دهنده خدمات تحلیلی (مشاوره، پژوهش و پیاده سازی) زیر:

خدمات تحلیلی کمی (تحلیل های آماری،پویایی سیستم،داده کاوی،عارضه یابی،تحقیق در عملیات، تئوری تصمیم گیری،مدلسازی معادلات ساختاری، آینده نگاری و سناریونویسی…)

خدمات تحلیلی کیفی (تحلیل گراندد تئوری، تحلیل تم، تحلیل محتوا، مرور سیستماتیک، پدیدار شناسی و…)

 

 

 

بیشتر بخوانید

جزوه آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد اول دکتر عادل آذر

پاورپوینت آموزشی مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته

پاورپوینت آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد 1

پاورپوینت آموزشی روش تحقیق پیشرفته

پاورپوینت آموزشی مدیریت حقوق و دستمزد

پاورپوینت آموزشی ارتباطات سازمانی

پاورپوینت آموزشی چابکی سازمان و سازمان های چابک

پاورپوینت آموزشی مبانی فرهنگ سازمانی

پاورپوینت آموزشی سیستم های اطلاعات مدیریت

پاورپوینت آموزشی آموزش تربيت ارزياب برطبق EFQM

 

 

با ما در تماس باشید

آکادمی تحلیل دکتر طالعی فر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *