امروزه تغيير مهم ترين عامل موثر در مديريت کسب و کار موفق محسوب مي شود. سازمانها (و افراد شاغل در آنها) بايد نگرش مبتني نسبت به مساله تغيير داشته باشند تا از اين طريق توان رقابتي خود در بازارهاي تهاجمي امروزي را حفظ کنند. در قرن بیست و یکم ،سازمان ها با تغییرات محیطی سریع وچند بعدی مواجه هستند. در این عصر سازمان ها مجبورند به منظور افزایش کار ایی، اثر بخشی، تداوم بقا و موفقیت ، چهره های جدید و متنوعی را از خود به نمایش بگذارند. بدون شک تمامی چهره های سازمانی را می توان در یک چهره خلاصه کرد و آن هم چهره تحول گرا یا تغییر گرا می باشد.
سازمان تحول گرا را سازمانی می توان در نظر گرفت که با حرکت از یک وضعیت ثابت به یک وضعیت دیگر، از طریق یک سری اقدامات و مراحل پیش بینی شده و با برنامه قبلی،مداوم و پیوسته، بهمنظور همسو کردن نیروهای سازمان در جهت تغییرات محیطی با ارائه چهره های جدید سازمانی از خود در راستای حفظ ارزش ها و نیل به اهداف سازمانی می کوشد.
اهمیت و مزایای سازمان تحول گرا شامل:
- برنامه های تغییر،توسعه را به دنبال خواهند داشت.
- شناخت نياز به تغييررارصد می کند.
- شناسايي ظرفيت هاي تغييررا به ارمغان می آورد.
- برنامه های تغییر، کلیت سازمان را شامل می شود.
- برنامه تغییر عمل گرا است و از همان آغاز برای عمل طراحی شده است.
- اتکای آن بر مبنای یادگیری مبتنی بر تجربه، از طریق افرادی است که می توانند وضع موجود را آزمون کنند،اهداف جدیدی تعریف کنند و راه های تحقق آنها را بررسی و امتحان کنند.
- گروه ها و تیم ها اساس تغییر را شکل می دهند.
- تعهد مدیریت ارشد را نسبت به اهداف سازمانی جلب می کند.
- تداوم حرکت، فردی،سازمانی را به دنبال خواهد داشت.
همچنین عوامل حیاتی موفقیت سازمان تحول گرا شامل:
- تعهدرهبران ارشد
- شرحی مکتوب از سازمان تغییر یافته
- احتمال وجود یک حمایت وسیع و اساسی
- وجود یک دیدگاه متوسط یا بلند مدت
- آگاهی از مقاومت و نیاز به احترام به آن
- آگاهی از نیاز به آموزش
- اعتقاد به ضرورت تغییر
- تمایل به استفاده از منابع
- تعهد به حفظ جریان اطلاعات
گزیده ای از خدمات تحلیلی قابل ارائه ( کمی و کیفی) آکادمی تحلیل دکتر طالعی فر با استفاده از کادری مجرب و زبده
1.تحلیل روایی و پایایی انواع پرسشنامه های استاندارد مرتبط با موضوع درخواست دهنده
2. تحلیل های توصیفی (تهیه انواع جداول فراوانی، محاسبه انواع آماره های توصیفی پراکندگی و مرکزی، تهیه انواع نمودارهای آماری (نموداری کیفی و کمی))
3. تحلیل های استنباطی ( تحلیل واریانس، آزمون های آماری پارامتریک و ناپارامتریک، تحلیل های رگرسیون و همبستگی، تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی و …).
4. مدلسازی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر
5.تحلیل های مرتبط با تکنیک های تصمیم گیری (تک یا چند معیاره)
6. تحلیل پویایی سیستم (مدلسازی، اعتبارسنجی رفتار مدل، شبیه سازی متغیرهای کلیدی مدل، سناریوسازی)
7.تحلیل گراندد تئوری (داده بنیاد)
10.پدیدار شناسی
و…..
بسته های آموزشی پیشنهادی برای استفاده علاقمندان،دانشجویان، اساتید و پژوهشگران محترم :
لیست کامل فرم های ترجمه شده مدیریت پروژه بر اساس راهنمای PMBOK
بسته جامع آموزشی مدیریت دولتی و حکمرانی
بسته جامع آموزشی مدیریت منابع انسانی
بسته جامع آموزشی مدیریت استراتژیک
بسته آموزشی مدیریت رفتار سازمانی
بیشتر بخوانید:
ایبوک کتاب مهدویت از نگاهی دیگر، بازخوانی و واکاوی طرح های غرب در ستیز با مهدویت
ایبوک کتاب جستاری بر اخلاق کسب و کار (دیدگاه اسلام و غرب)
ایبوک کتاب جستاری بر مبانی سازمان های پروژه محور
ایبوک کتاب جستاری بر مبانی و الزامات جهش تولید
ایبوک کتاب جستاری بر مبانی توسعه محصول جدید
جزوه آموزشی مبانی مدیریت دولتی
پاورپوینت آموزشی چابکی سازمان و سازمان های چابک
پاورپوینت آموزشی آموزش تربيت ارزياب برطبق EFQM
پاورپوینت آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد 1
با ما در تماس باشید
آکادمی تحلیل دکتر رضا طالعی فر
مزخرفه این نوع از سازمان ها