در مذاکره دو هدف وجود دارد:
هدف های محتوائی: با نتایج مربوط به »محتوای« مسائل مورد مذاکره سر و کار دارند.
هدف های ارتباطی: با فرایندها ارتباط دارند، یعنی مرتبط با روشی هستند که آدمها در هنگام مذاکره با هم کار می کنند و نیز اینکه چگونه خودشان قادر خواهند بود که در آینده با هم همکاری کنند.
متأسفانه، شرکت کنندگان در مذاکره بعضی اوقات، در حالی که هدف های محتوائی را از دیدگاه محدودِ منافع فردی تعقیب می کنند، هدف های ارتباطی را فدا می کنند.
مذاکره مؤثر وقتی حادث می شود که هم مسأله مربوط به هدف های محتوائی حل شود و هم روابط کاری در میان طرف های مذاکره حفظ شود یا حتی در فرایند کار بهبود یابد.
مذاکره مؤثر با سه معیار به محک زده می شود:
معیار کیفیت را که به توافق “خردمندانه” می انجامد و برای طرفهای درگیر مذاکره کاملاً رضایتبخش است، تأمین می کند.
معیار هزینه را با به کار گرفتن حداقل منابع و زمان متضمن است.
معیار هماهنگی با تحکیم ( به جای تضعیف) روابط خوب در میان طرفهای مذاکره، تأمین می شود.
برگرفته از کانال ایتای آکادمی مذاکره ایران
گزیده ای از خدمات تحلیلی قابل ارائه ( کمی و کیفی) آکادمی تحلیل دکتر طالعی فر با استفاده از کادری مجرب و زبده
1.تحلیل روایی و پایایی انواع پرسشنامه های استاندارد مرتبط با موضوع درخواست دهنده
2. تحلیل های توصیفی (تهیه انواع جداول فراوانی، محاسبه انواع آماره های توصیفی پراکندگی و مرکزی، تهیه انواع نمودارهای آماری (نموداری کیفی و کمی))
3. تحلیل های استنباطی ( تحلیل واریانس، آزمون های آماری پارامتریک و ناپارامتریک، تحلیل های رگرسیون و همبستگی، تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی و …).
4. مدلسازی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر
5.تحلیل های مرتبط با تکنیک های تصمیم گیری (تک یا چند معیاره)
6. تحلیل پویایی سیستم (مدلسازی، اعتبارسنجی رفتار مدل، شبیه سازی متغیرهای کلیدی مدل، سناریوسازی)
7.تحلیل گراندد تئوری (داده بنیاد)
10.پدیدار شناسی
و…..
بسته های آموزشی پیشنهادی برای استفاده علاقمندان،دانشجویان، اساتید و پژوهشگران محترم :
بسته آموزشی مدیریت رفتار سازمانی
بسته جامع آموزشی مدیریت استراتژیک
بسته جامع آموزشی مدیریت دولتی و حکمرانی
بسته جامع آموزشی مدیریت منابع انسانی
بیشتر بخوانید:
کلیپ آموزشی حل معضل خروج کارکنان کلیدی
کلیپ آموزشی بررسی کانال توزیع محصولات
کلیپ آموزشی چگونگی تخصیص منابع سازمانی
کلیپ آموزشی رویکردهای نوین مدیریت منابع انسانی
کلیپ آموزشی تحلیل محیط بیرونی شرکت
کلیپ آموزشی حل معضل نیروهای مازاد سازمان
جزوه آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد اول دکتر عادل آذر
جزوه آموزشی تحلیلی بر مفاهیم ریسک و مدیریت ریسک سازمانی
جزوه آموزشی مبانی مدیریت دولتی
پاورپوینت آموزشی مبانی بهره وری سازمانی
پاورپوینت آموزشی مهارت های ارتباطی موثر
پاورپوینت آموزشی مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته
پاورپوینت آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد 1
پاورپوینت آموزشی روش تحقیق پیشرفته
پاورپوینت آموزشی مدیریت حقوق و دستمزد
پاورپوینت آموزشی چابکی سازمان و سازمان های چابک
پاورپوینت آموزشی آموزش تربيت ارزياب برطبق EFQM
مطلب خوب و جذابی بود ولی خیلی کم بودش
چندان بدردم نخورد دوستان را نمی دانم