این پرسشنامه مشتمل بر 26 گویه و 4 بعد به شرح زیر است:
بیرونی سازی (Externalization)
ترکیب (Combination)
درونی سازی (internalization)
اجتماعی سازی (socialization)
منبع این پرسشنامه:
Rahimi, H., Arbabisarjou, A., Allammeh, S. M., & Aghababaei, R. (2011). Relationship between knowledge management process and creativity among faculty members in the university. Interdisciplinary Journal of Information, Knowledge, and Management, 6, 17.
گویه های پرسشنامه
1.کارکنان در این سازمان برای تبادل عقاید و تفکرات در مورد حرفه شان با یکدیگر با انگیزه هستند. | بیرونی سازی |
2. کارکنان اغلب گرایش دارند که موارد را با نمونه های عینی برای دیگران شرح دهند. | |
3. کارکنان اغلب گرایش به بکارگیری مثال و شبیه سازی برای مفاهیم ذهنی و نامشخص دارند. | |
4. کارکنان اغلب ادراک خود را از طریق چارچوب کارشناسی و فنی به کارکنان دیگر برای درک بیشتر ارائه می دهند. | |
5. در این سازمان، کارکنان به استفاده از شبکه و وب برای شناسایی وظایف تشویق می شوند. | |
6. خلاقیت و تفکرات جدید در این سازمان با ارزش محسوب می شوند. | ترکیب |
7. قوانین مهم و حیاتی و استانداردها شناسایی شده و به خوبی ذخیره سازی می شوند. | |
8. کارکنان از تجربیات شخصی خود با مفاهیم جدید برای درک بیشتر استفاده می نمایند. | |
9. کارکنان معمولا مفاهیم جدید را با تجربیاتشان برای درک بیشتر مقایسه می کنند. | |
10. کارکنان به انتقال دانش حرفه ای خود به کارکنان کم تجربه و تازه وارد تشویق می شوند. | |
11. کارکنان با تیم های میان رشته ای دیگر از طریق تیم تحقیقاتی همکاری می کنند. | |
12. در این سازمان بر توسعه و کارآفرینی تأکید می شود. | |
13. تبادل دانش با دیگران به انجام کار به طور بهتر کمک میکند. | |
14. اطلاعات به طور منظم و شفاف برای پشتیبانی از تصمیم گیری سازماندهی می شوند. | |
15. کارکنان تمایل به تسهیم اطلاعات شخصی شان با همدیگر دارند. | |
16. در این سازمان بر روحیه، همکاری و مشارکت و بهبود تأکید می شود | |
17. نتایج به دست آمده به صورت مستند و رسمی در این سازمان ثبت می شود. | درونی سازی |
18. کارکنان در این سازمان در ارتباط با همکاران خود هستند برای اینکه آنها شانس تفکر در مورد مباحثی که مطرح می شود را داشته باشند. | |
19. در این سازمان، ایده ها بحث می شود و نتایج در طی جلسات رسمی سازماندهی می شوند. | |
20. در این سازمان اطلاعات در حد نیاز واضح و شفاف ارائه می شوند. | |
21. کارکنان سعی میکنند با تجربیات یکدیگر بر مبنای تفکر، عقاید و اطلاعات آشنا شوند. | اجتماعی سازی |
22. کارکنان تمایل به شناسایی اهداف از طریق نمونه ها یا مثال های عینی دارند. | |
23. تسهیم دانش فردی مرتبط با کار، یک جزئی از وظایف پرسنل محسوب می شود. | |
24. در این سازمان، کارکنان دانششان را از طریق تیم های تحقیقاتی مستقل رد و بدل می کنند | |
25. شبکه های درون سازمانی برای تسهیم اطلاعات و تبادلات به طور مناسب مورد استفاده قرار می گیرند. | |
26. خلاصه تجربیات و موضوعات آموخته شده به مدیران مرتبط به صورت مکتوب و منسجم ارائه می شود. |
آکادمی تحلیل دکتر طالعی فر ارائه دهنده خدمات تحلیلی (مشاوره، پژوهش و پیاده سازی) زیر:
خدمات تحلیلی کیفی (تحلیل گراندد تئوری، تحلیل تم، تحلیل محتوا، مرور سیستماتیک، پدیدار شناسی و…)
بیشتر بخوانید
پاورپوینت آموزشی یادگیری سازمانی
پاورپوینت آموزشی آموزش تربيت ارزياب برطبق EFQM
پاورپوینت آموزشی روش تحقیق پیشرفته
پاورپوینت آموزشی مدیریت حقوق و دستمزد
با ما در تماس باشید