شفیعی نیک آبادی و زمانلو (2013) معیارهای کلیدی برای استراتژی های مدیریت دانش را به شرح زیر معرفی می نمایند:
استراتژی تمرکز
|
دانش پنهان |
· تأکید بر کسب دانش از خبرگان و همکاران · تأکید بر شبکه های ارتباطی و گفتگو های غیر رسمی و چهره به چهره توسط خبرگان · تأکید بر کسب دانش توسط آموزش های مستقیم فرد به فرد |
دانش آشکار |
· تأکید بر انجام مستند سازی ها · کسب و تسهیم دانش از طریق حالت های کد شده و مستند شده |
|
استراتژی منبع |
درون محور |
· میزان اطمینان به منابع دانش درون سازمانی · تأکید بر استفاده از دانش درون سازمانی برای ایجاد دانش جدید |
برون محور |
· تأکید بر کسب دانش از مشتریان · تأکید بر کسب دانش از طریق مشارکت ها و تشکیل اتحادیه ها · تأکید بر کسب دانش از طریق بررسی و تحلیل دانش رقبا |
منبع:
23.Shafiei Nikabadi, M., & Zamanloo, SZ., A multidimensional structure for describing the influence of supply chain strategies, business strategies, and knowledge management strategies on knowledge sharing in supply chain, International Journal of Knowledge Management, 8, 2013.
بسته های آموزشی پیشنهادی برای استفاده علاقمندان،دانشجویان، اساتید و پژوهشگران محترم :
بسته آموزشی مدیریت رفتار سازمانی
بسته جامع آموزشی مدیریت استراتژیک
بسته جامع آموزشی مدیریت دولتی و حکمرانی
بسته جامع آموزشی مدیریت منابع انسانی
آکادمی تحلیل دکتر طالعی فر ارائه دهنده خدمات تحلیلی (مشاوره، پژوهش و پیاده سازی) زیر:
خدمات تحلیلی کیفی (تحلیل گراندد تئوری، تحلیل تم، تحلیل محتوا، مرور سیستماتیک، پدیدار شناسی و…)
بیشتر بخوانید
جزوه آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد اول دکتر عادل آذر
پاورپوینت آموزشی مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته
پاورپوینت آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد 1
پاورپوینت آموزشی استراتژی تولید
پاورپوینت آموزشی روش تحقیق پیشرفته
پاورپوینت آموزشی مدیریت حقوق و دستمزد
پاورپوینت آموزشی ارتباطات سازمانی
پاورپوینت آموزشی چابکی سازمان و سازمان های چابک
پاورپوینت آموزشی مبانی فرهنگ سازمانی
پاورپوینت آموزشی سیستم های اطلاعات مدیریت
پاورپوینت آموزشی آموزش تربيت ارزياب برطبق EFQM
پاورپوینت آموزشی ائتلاف های استراتژیک
با ما در تماس باشید