يكي از محصولات فرهنگي بسيار تاثير گذار بر اذهان کودکان، نوجوانان و جوانان، تولید و توزیع بازي هاي رايانه اي است که سیاستگذاران فرهنگی غرب برای هدف قرار دادن عقاید و باورهای جوان و نوجوان مسلمان و به بیراهه کشاندن و منحرف کردن آنان سرمایه گذاری سنگینی بر روی این دسته از محصولات کرده اند. غرب در جنگ نرم خود علیه کشورهای دیگر به ویژه علیه اسلام و تشیع از طریق بهره گیری از فناوری بازیهای رایانهای میکوشد تا ذهن و فکر کودکان و نوجوانان را همراه و سازگار با اندیشههای خود کرده و ذائقه ارزشی و فرهنگی آنان را همسو با اهداف استعماری خود تغییر دهد.
صنعت بازی های رایانه ای امروزه به زعم آمار موجود به یکی از پرسودترین صنایع برای تولیدکنندگان و پرطرفدارترین سرگرمی ها برای بسیاری از افراد در سطح دنیا تبدیل شده است و بی شک نقش بازی های رایانه ای در جنگ نرم نسبت به سینما و تلویزیون پیچیده تر می باشد چرا که در بازی های رایانه ای مخاطب خود به عنوان بازیگر و یک فعال است و اجرای تاکتیک ها نیز بر عهده مخاطب است. این تعامل در بازی های رایانه ای چنان اهمیت بالایی دارد که می توان آنرا اساسی ترین عنصر در بازی های رایانه ای شمرد. ضمن اینکه از دیگر نکات مهم درباره بازیهای رایانهای نسبت میزان زمان بسیار زیاد آن در قیاس با تلویزیون و سینما میباشد.
اینکه بازی های منتشره غربی را صرفا یک سرگرمی نشاط آور تلقی کنیم، نگاهی سطحی نگرانه است چرا که سازندگان این بازی ها با دقت در چینش و بکارگیری نمادها، محتواها و پیام های دیکته شده از سوی سران نظام استعمارگر غرب، در پی تخریب اذهان بازی کنندگان یا به اصطلاح گیمورها هستند. در اکثر بازی های مشهور رایانه ای ارایه شده از سوی نظام تفکر غربی که نوعا با جذابيت هاي گرافيكي،بصری و موضوعي بسیاری همراه است این خط سیر دیده می شود که در محتوای پس پرده این بازی ها، نجاتبخشي و برتري غرب، مدینه فاضله بودن غرب، خشن و بی فرهنگ بودن اسلام و مسلمانان، از بین قبح گناهان و…از پیام های اصلی است و ترویج بيهويتي، خرافيگري، خشونت ، وحشيگري، پوچ گرایی در اکثر این بازی ها به وفور دیده می شود.
همچنین غرب سعی دارد در بازیهای رایانهای، تجاوزهای خود به سایر ملتها را امری عادی، انسان دوستانه و در راستای دموکراسی جهانی نشان دهد. شنیده شدن صدای قرآن و اذان، استفاده از نمادهایی مانند چفیه به عنوان نماد تروریستها، نقش بستن اسم پیامبر و ائمه در بازیها و… از جمله نمادهایی است که در پی ایجاد اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی در برخی از مهمترین این بازی های غربی است. ضمنا تفكرحاكم بر برخی از مشهورترین اين بازي ها نشات گرفته از منجيان متنوع آخر الزمان است كه هر كدام داراي ويژگي هاي منحصر به فرد خود مي باشد ولی همگی در یک مهم با هم اشتراک دارند و آن منجی آخرالزمان معرفی کردن از نوع غربی و در پی نجات بشریت (با تلاش به شیطان معرفی کردن گروه مسلمانان) است.
اهمیت توجه به بازی های رایانه ای و نقش و تاثیرگذاری آن بر بطن جوان جامعه آنقدر مهم می باشد که مقام معظم رهبری در آذرماه 1392 اشاره دارند که” واقعیتی که سال ها قبل درباره تهاجم فرهنگی، آن را گوشزد میکردم هم اکنون، عینیات انکار ناپذیری یافته است…برخی بازی های رایانه ای و اسباب بازی های وارداتی را از جمله مصداق هایی است که در ترویج رفتار و سبک زندگی غربی در ذهن کودکان، نوجوانان و جوانان ایرانی تأثیرگذاری میکند”. ضمن اینکه بایستی توجه داشت که خود غرب به سرکردگی آمریکا و فرزند نامشروع آن در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی، مواقعی که بازی های عرضه شده به بازار به نوعی منافع و ایدئولوژی های آنها را مورد حمله قرار دهد، مطلقا این گونه بازی ها را بر نتابیده و سریعا از هر طریقی (حتی تهدید به قطع کردن روابط خود با کشورهای توزیع کننده این بازی ها) به مقابله با آن می پردازند.
برگرفته از کتاب مهدویت از نگاهی دیگر (بازخوانی و واکاوی طرح های غرب در ستیز با مهدویت) اثر دکتر رضا طالعی فر
برای دریافت ایبوک رایگان کتاب مهدویت از نگاهی دیگر، بازخوانی طرح های غرب در ستیز با مهدویت، اینجا را کلیک فرمایید