الگوی عمومی مدیریت دانش در سازمان نیومن و کنراد (1999)

این الگو بر 4 مرحله به شکل فوق تاکید دارد:

1.ایجاد دانش: این مرحله در برگيرنده فعاليت هایي است كه با ورود دانش جدید به سيستم مرتبط است و شامل توسعه،کشف و تسخیر دانش است.

2.حفظ و نگهداری دانش: عبارتست از فعالیت هایی که دانش را در سیستم ماندگار می کند. در این زمینه مهمترین عامل، حافظه سازمانی و حافظه فردی است و آن عبارتست از توانایی سازمان برای حفظ و نگهداری دانش. اگر این دو حافظه سازمانی در کنار هم وجود داشته باشد، یکدیگر را تقویت می کند.

3.تبدیل و انتقال دانش: این مرحله اشاره به فعالیت هایی دارد که در ارتباط با جریان دانش از بخشی یا شخصی به بخش یا شخص دیگر است و شامل ارتباطات،ترجمه،تبدیل، تفسیر و پالایش می شود.

4.بکارگیری دانش: این مرحله شامل فعالیت هایی در ارتباط با اجرای دانش در فرآیندهای سازمانی است.

 

منبع

Newman,B.and conard,d. (1999).The knowledge management forum.Avaihhable at:www. Km-forum.org.

 

با ما در تماس باشید

آکادمی تحلیل دکتر طالعی فر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *