این الگو بر 4 مرحله به شکل فوق تاکید دارد:
1.ایجاد دانش: این مرحله در برگيرنده فعاليت هایي است كه با ورود دانش جدید به سيستم مرتبط است و شامل توسعه،کشف و تسخیر دانش است.
2.حفظ و نگهداری دانش: عبارتست از فعالیت هایی که دانش را در سیستم ماندگار می کند. در این زمینه مهمترین عامل، حافظه سازمانی و حافظه فردی است و آن عبارتست از توانایی سازمان برای حفظ و نگهداری دانش. اگر این دو حافظه سازمانی در کنار هم وجود داشته باشد، یکدیگر را تقویت می کند.
3.تبدیل و انتقال دانش: این مرحله اشاره به فعالیت هایی دارد که در ارتباط با جریان دانش از بخشی یا شخصی به بخش یا شخص دیگر است و شامل ارتباطات،ترجمه،تبدیل، تفسیر و پالایش می شود.
4.بکارگیری دانش: این مرحله شامل فعالیت هایی در ارتباط با اجرای دانش در فرآیندهای سازمانی است.
منبع
Newman,B.and conard,d. (1999).The knowledge management forum.Avaihhable at:www. Km-forum.org.
با ما در تماس باشید