راه حل شماره 1: هیچ وقت مشتریان خود را براحتی رها نکنید. سعی کنید ضمن تماس با آنها ضمن تشکر از خریدشان، از میزان رضایت آنها از کالا یا خدمات ارایه شده اطلاع حاصل نمایید تا بدین وسیله نوعا بتوانید به درک بهتری از نقاط ضعف و قوت خود دست پیدا کنید. در این خصوص بایستی به این نکته توجه داشته باشید که شناسایی مستمر رضایت مشتریان مانند سنجش مداوم فشارخون، ضربان قلب و علایم حیاتی کسب و کارتان است. لذا برای ساخت مشتریان وفادار ابتدا باید با آنها ارتباط مستقیم داشته و تصویر ذهنی آنها را نسبت به کسب و کار خود دانسته و ضمن شنیدن صدای آنها بسته به توانمندی ها و امکانات سازمان برای رفع نیازها و خواسته های آنها برنامه ریزی نمایید.
راه حل شماره 2: از طرح های وفاداری استفاده کنید. این طرح ها طیف متنوعی شامل ارایه تخفیفات ویژه برای خریدهای بالا و مکرر، ارایه کوپن های تخفیف به مناسبت های ویژه ملی یا مذهبی، تشکیل باشگاه مشتریان سازمان و ارایه خدمات ویژه به اعضای آن، دعوت از مشتریان باسابقه شرکت برای حضور در محیط سازمان یا تصمیم گیری ها، حمایت از مشتریان به کمک برنامه های غیر نقدی و…
راه حل شماره 3: برخلاف بسیاری از تحلیل های منطقی ارایه شده در ارتباط با تحلیل رفتاری مشتریان جهت برنامه ریزی های آتی، یکی از راه حل های موثر برای وفادارکردن هر چه بیشتر مشتریان به یک برند برقراری تعاملات احساسی و ایجاد یک حس خوب روانی در مشتریان از برندتان است. اینکه چگونه می توان چنین رابطه عاطفی و احساسی قوی با مشتریان برای حمایت از برندمان شکل و توسعه داد خود حکایتی پیچیده است اما در این خصوص نقش نیروهای فروش سازمان بعنوان تعامل کننده های اصلی با مشتریان بسیار حایز اهمیت و چشمگیر است و مدیریت سازمان بایستی به انتخاب و آموزش و توانمندسازی این افراد توجه ویژه ای داشته باشد.
در صورت داشتن هرگونه سوال با ما در تماس باشید