دانلود رایگان پرسشنامه یادگیری غیر رسمی در محل کار لومان(2006)

پرسشنامه استاندارد یادگیری غیر رسمی در محل کار لومان

پرسشنامه استاندارد یادگیری غیر رسمی در محل کار توسط لومان در سال 2006 طراحی شده و دارای 12 سوال در 3 بخش است.

 

سوالات:

 بخش 1: فعالیت های یادگیری غیر رسمی

1- در صورتی که نیاز باشد چیز جدیدی را در محل کار یادبگیرید، غالباً از کدامیک از روش‌های زیر استفاده می‌کنید؟

الف. صحبت با دیگران □

ب. همکاری و مشارکت با دیگران □

ج. مشاهده دیگران □

د. تسهیم مواد و منابع با دیگران □

ه. جستجوی اینترنت □

و. جستجوی مجلات حرفه ای □

ز. آزمون و خطا □

ح. منعکس کردن اقدامات شما □

ط. سایر فعالیت ها (لطفاً مشخص کنید).

بخش 2: موانع محیطی یادگیری غیر رسمی

2- برای کدامیک از فعالیت های یادگیری زیر، کمبود زمان به عنوان یک مانع به حساب می‌آید؟

الف. صحبت با دیگران □

ب. همکاری و مشارکت با دیگران □

ج. مشاهده دیگران □

د. تسهیم مواد و منابع با دیگران □

ه. جستجوی اینترنت □

و. جستجوی مجلات حرفه ای □

ز. آزمون و خطا □

ح. منعکس کردن اقدامات شما □

ط. سایر فعالیت ها (لطفاً مشخص کنید).

3- برای کدامیک از فعالیت های یادگیری زیر، کمبود تقریبی حوزه کاری همکاران به عنوان یک مانع محسوب می‌شود؟

الف. صحبت با دیگران □

ب. همکاری و مشارکت با دیگران □

ج. مشاهده دیگران □

د. تسهیم مواد و منابع با دیگران □

ه. جستجوی اینترنت □

و. جستجوی مجلات حرفه ای □

ز. آزمون و خطا □

ح. منعکس کردن اقدامات شما □

ط. سایر فعالیت ها (لطفاً مشخص کنید).

4- برای کدامیک از فعالیت های یادگیری زیر، کمبود دسترسی به فناوری اطلاعات به عنوان یک مانع محسوب می‌شود؟

الف. صحبت با دیگران □

ب. همکاری و مشارکت با دیگران □

ج. مشاهده دیگران □

د. تسهیم مواد و منابع با دیگران □

ه. جستجوی اینترنت □

و. جستجوی مجلات حرفه ای □

ز. آزمون و خطا □

ح. منعکس کردن اقدامات شما □

ط. سایر فعالیت ها (لطفاً مشخص کنید).

5- برای کدامیک از فعالیت های یادگیری زیر، کمبود پاداش های مالی به عنوان یک مانع محسوب می‌شود؟

الف. صحبت با دیگران □

ب. همکاری و مشارکت با دیگران □

ج. مشاهده دیگران □

د. تسهیم مواد و منابع با دیگران □

ه. جستجوی اینترنت □

و. جستجوی مجلات حرفه ای □

ز. آزمون و خطا □

ح. منعکس کردن اقدامات شما □

ط. سایر فعالیت ها (لطفاً مشخص کنید).

6 – برای کدامیک از فعالیت های یادگیری زیر، شناخت و قدردانی به عنوان یک مانع محسوب می‌شود؟

الف. صحبت با دیگران □

ب. همکاری و مشارکت با دیگران □

ج. مشاهده دیگران □

د. تسهیم مواد و منابع با دیگران □

ه. جستجوی اینترنت □

و. جستجوی مجلات حرفه ای □

ز. آزمون و خطا □

ح. منعکس کردن اقدامات شما □

ط. سایر فعالیت ها (لطفاً مشخص کنید).

7- لطفاً سایر ابعاد محیط کاری که مانع از فعالیت های یادگیری مذکور می‌شود را مشخص کنید.

بخش 3: ویژگی های شخصیتی اثرگذار بر یادگیری غیر رسمی

خیلی کم کم متوسط زیاد خیلی زیاد
8- تصمیم شما به آغاز و تداوم یکی از فعالیت های یادگیری زیر، به چه میزان موجب افزایش انگیزه شما جهت مشارکت در آن فعالیت می‌شود؟

الف. صحبت با دیگران □

ب. همکاری و مشارکت با دیگران □

ج. مشاهده دیگران □

د. تسهیم مواد و منابع با دیگران □

ه. جستجوی اینترنت □

و. جستجوی مجلات حرفه ای □

ز. آزمون و خطا □

ح. منعکس کردن اقدامات شما □

         
9- درک شما از قابلیت های حرفه ای، به چه میزان موجب افزایش انگیزه شما جهت مشارکت در فعالیت های یادگیری زیر می‌شود؟

الف. صحبت با دیگران □

ب. همکاری و مشارکت با دیگران □

ج. مشاهده دیگران □

د. تسهیم مواد و منابع با دیگران □

ه. جستجوی اینترنت □

و. جستجوی مجلات حرفه ای □

ز. آزمون و خطا □

ح. منعکس کردن اقدامات شما □

         
10- عشق به یادگیری، به چه میزان موجب افزایش انگیزه شما جهت مشارکت در فعالیت های یادگیری زیر می‌شود؟

الف. صحبت با دیگران □

ب. همکاری و مشارکت با دیگران □

ج. مشاهده دیگران □

د. تسهیم مواد و منابع با دیگران □

ه. جستجوی اینترنت □

و. جستجوی مجلات حرفه ای □

ز. آزمون و خطا □

ح. منعکس کردن اقدامات شما □

         
11- علاقه شما به یکی از زمینه های حرفه ای، به چه میزان موجب افزایش انگیزه شما جهت مشارکت در فعالیت های یادگیری زیر می‌شود؟

الف. صحبت با دیگران □

ب. همکاری و مشارکت با دیگران □

ج. مشاهده دیگران □

د. تسهیم مواد و منابع با دیگران □

ه. جستجوی اینترنت □

و. جستجوی مجلات حرفه ای □

ز. آزمون و خطا □

ح. منعکس کردن اقدامات شما □

         

12- سایر ویژگی های شخصیتی که بر ارتقاء انگیزه شما جهت مشارکت در فعالیت های یادگیری مذکور تاثیر می گذارد را مشخص کنید.

 

منبع:

مومیوند رحیم(1392)، تحلیل نقش محیط های یادگیری باز در آموزش‌های غیر رسمی و یادگیری مادام العمر با ارائه الگوی پیشنهادی، دانشگاه تربیت معلم، تهران – دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی .،پایان نامه کارشناسی ارشد

Margaret C. Lohman, “Factors influencing teachers engagement in informal learning activities”, Journal of Workplace Learning, Vol. 18, No. 3, 2006, pp. 141- 156.

 

 

 

آکادمی تحلیل دکتر طالعی فر ارائه دهنده خدمات تحلیلی (مشاوره، پژوهش و پیاده سازی) زیر:

خدمات تحلیلی کمی (تحلیل های آماری،پویایی سیستم،داده کاوی،عارضه یابی،تحقیق در عملیات، تئوری تصمیم گیری،مدلسازی معادلات ساختاری، آینده نگاری و سناریونویسی…)

خدمات تحلیلی کیفی (تحلیل گراندد تئوری، تحلیل تم، تحلیل محتوا، مرور سیستماتیک، پدیدار شناسی و…)

 

 

بیشتر بخوانید

جزوه آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد اول دکتر عادل آذر

پاورپوینت آموزشی مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته

پاورپوینت آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد 1

پاورپوینت آموزشی استراتژی تولید

پاورپوینت آموزشی روش تحقیق پیشرفته

پاورپوینت آموزشی مدیریت حقوق و دستمزد

پاورپوینت آموزشی ارتباطات سازمانی

پاورپوینت آموزشی چابکی سازمان و سازمان های چابک

پاورپوینت آموزشی مبانی فرهنگ سازمانی

پاورپوینت آموزشی سیستم های اطلاعات مدیریت

پاورپوینت آموزشی آموزش تربيت ارزياب برطبق EFQM

پاورپوینت آموزشی ائتلاف های استراتژیک

 

 

با ما در تماس باشید

آکادمی تحلیل دکتر طالعی فر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *