معرفی چارچوب ابعاد شخصیت برند آکر

چارچوب ابعاد شخصیت برند آکر

آکر (1997)، برای اولین بار یک چارچوب مفهومی برای شخصیت برند (موسوم به چارچوب ابعاد شخصیت برند آکر) در قالب پنج بعد ارائه داد:

 

-صداقت (واقع‌بین، راست‌گو، سودمند، خوش­رو):  صداقت هدف هر برندی است، اما به عنوان یکی از ابعاد شخصیتی برند، اخلاص برای برندهایی محفوظ است که سالم، صادق و سرزنده هستند. برندهایی با این ویژگی های تعیین کننده اغلب در صنایع مهمان نوازی، خدمات غذایی و ایمنی یافت می شوند؛

– هیجان (جسور، پر انرژی، خیال‌پرداز، به‌روز): برندهایی که در بعد هیجانی هستند، اغلب با هدف جمعیتی جوانان، دارای ویژگی هایی مانند جسور، پرانرژی، تخیل و پیشرفته هستند؛

-شایستگی (قابل‌اعتماد، باهوش، موفق): یک برند شایسته قابل اعتماد، هوشمند و موفق است. برندهایی که در این بعد شخصیتی قرار دارند، رهبران فکری با اعتماد به نفس و افراد مستقر در اعتماد هستند؛

– کمال (باکلاس، دلربا): برندها در  این بعد با ویژگی هایی مانند تصفیه شده، لوکس و جذاب مشخص    می شوند. این ها برندهای ممتازی هستند که هدفشان مخاطبان باهوش و آگاه از وضعیت است برندهایی که در این بعدند، صنایع را در بر می گیرند، اما به راحتی در مد، لوکس و خودرو یافت می شوند؛

-خشونت (مردانه، خشن): ویژگی‌های برند مستحکم شامل ماجراجویی، فضای باز و سخت است. اینها مارک هایی هستند که برای ماندگاری ساخته شده اند و سخت کوش، قوی، عضلانی و معتبر هستند. این برندها معمولاً در صنایع ساختمانی، فضای باز و ورزش یافت می شوند.

به زعم آکر (1997) داشتن یک شخصیت متمایز به این معنی است که شرکت فقط یکی از شرکت‌های ناشناس و عمومی نیست که همان چیزهایی را ارائه می‌دهند که بسیاری از شرکت‌های دیگر می‌فروشند. بلکه شرکت به عنوان یک برند متمایز و قابل تشخیص شناخته خواهد شد.

 

 

 

گزیده ای از خدمات تحلیلی قابل ارائه ( کمی و کیفی) آکادمی تحلیل دکتر طالعی فر با استفاده از کادری مجرب و زبده

1.تحلیل روایی و پایایی انواع پرسشنامه های استاندارد مرتبط با موضوع درخواست دهنده

2. تحلیل های توصیفی (تهیه انواع جداول فراوانی، محاسبه انواع آماره های توصیفی پراکندگی و مرکزی، تهیه انواع نمودارهای آماری (نموداری کیفی و کمی))

3. تحلیل های استنباطی ( تحلیل واریانس،  آزمون های آماری پارامتریک و ناپارامتریک، تحلیل های رگرسیون و همبستگی، تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی و …).

4. مدلسازی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر

5.تحلیل های مرتبط با تکنیک های تصمیم گیری (تک یا چند معیاره)

6. تحلیل پویایی سیستم (مدلسازی، اعتبارسنجی رفتار مدل، شبیه سازی متغیرهای کلیدی مدل، سناریوسازی)

7.تحلیل  گراندد تئوری (داده بنیاد)

8.تحلیل تم (تحلیل مضمون)

9.تحلیل محتوا

10.پدیدار شناسی

و…..

 

 

 

بسته های آموزشی پیشنهادی برای استفاده علاقمندان،دانشجویان، اساتید و پژوهشگران محترم :

لیست کامل فرم های ترجمه شده مدیریت پروژه بر اساس راهنمای PMBOK

بسته جامع آموزشی مدیریت دولتی و حکمرانی

بسته جامع آموزشی مدیریت منابع انسانی

بسته جامع آموزشی مدیریت استراتژیک

بسته آموزشی مدیریت رفتار سازمانی

بسته جامع آموزشی مدیریت صنعتی

بسته آموزشی مدیریت /کسب و کار

 

 

 

بیشتر بخوانید:

کلیپ آموزشی چگونگی تخصیص منابع سازمانی

کلیپ آموزشی رویکردهای نوین مدیریت منابع انسانی

کلیپ آموزشی نوآوری در مدل های کسب و کار

کلیپ آموزشی حل معضل تامین مالی شرکت

کلیپ آموزشی تحلیل محیط بیرونی شرکت

جزوه آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد اول دکتر عادل آذر

جزوه آموزشی مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته

جزوه آموزشی مدیریت استراتژیک پیشرفته

جزوه آموزشی مبانی مدیریت دولتی

پاورپوینت آموزشی تحلیل ذینفعان

پاورپوینت آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد 1

پاورپوینت آموزشی روش های تحلیل استراتژی

پاورپوینت آموزشی اصول و فنون مذاکره

پاورپوینت آموزشی مدیریت تعارض در سازمان

پاورپوینت آموزشی آموزش تربيت ارزياب برطبق EFQM

پاورپوینت آموزشی مدیریت تحول

پاورپوینت آموزشی مدیریت حقوق و دستمزد

پاورپوینت آموزشی ارتباطات سازمانی

پاورپوینت آموزشی چابکی سازمان و سازمان های چابک

نمونه سوالات تستي درس مديريت اسلامي

نمونه سوالات تستي و تشريحي درس حقوق سازمان هاي بين المللي

نمونه سوالات تشريحي سيستمهاي اطلاعاتي مديريت

 

 

با ما در تماس باشید

آکادمی تحلیل دکتر طالعی فر

 

3 thoughts on “معرفی چارچوب ابعاد شخصیت برند آکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *