معرفی مدل کسب وکار از دیدگاه هامل

مدل کسب وکار از دیدگاه هامل

از دیدگاه هامل (2001) مدل کسب وکار شامل ۴ جزء استراتژی محوری، منابع استراتژیک، شبکه ارزش و مرز مشترک مشتری است. این ۴ جزء، خود شامل اجزاء فرعی می باشند به شرح زیر:

 

1.استراتژی محوری: این جزء، دربرگیرنده فلسفه کلی کسب و کار، محصول، بازار و ویژگیهای بخش هایی که شرکت در آنها رقابت می نماید و به طراحی چگونگی متمایزسازی از رقبایش می پردازد.

2.منابع استراتژیک: این جزء شامل؛ قابلیت های اساسی شرکت شامل دانش فنی، مهارت ها و توانمندی های منحصر بفرد شرکت، دارایی های استراتژیک خاص ازجمله نام تجاری، حق اختراع و فرآیندهای اصلی کسب و کار و نوع کار واقعی افراد را نشان می دهد.

3.مرز مشترک مشتری: این عنصر، به روشی که شرکت وارد بازار می شود و به مشتریانش میرسد (مثل کانال ها) اشاره می نماید، علاوه بر آن، به دانش و بینش جمع آوری شده و مورداستفاده برای مشتریان را نیز در برمی گیرد.

4.شبکه ارزش: منظور از این جزء، شبکه ای است که شرکت را در برگرفته اند و به تکمیل و توسعه منابع شرکت می پردازند، شامل؛ همکاران تأمین کننده مکمل های حیاتی برای محصول و هم پیمانان یعنی پیوستن رقبا به یکدیگر.

 

 

منبع

.Hamel, G. (2001). Leading the revolution. Strategy & Leadership.

 

 

 

گزیده ای از خدمات تحلیلی قابل ارائه ( کمی و کیفی) آکادمی تحلیل دکتر طالعی فر با استفاده از کادری مجرب و زبده

1.تحلیل روایی و پایایی انواع پرسشنامه های استاندارد مرتبط با موضوع درخواست دهنده

2. تحلیل های توصیفی (تهیه انواع جداول فراوانی، محاسبه انواع آماره های توصیفی پراکندگی و مرکزی، تهیه انواع نمودارهای آماری (نموداری کیفی و کمی))

3. تحلیل های استنباطی ( تحلیل واریانس،  آزمون های آماری پارامتریک و ناپارامتریک، تحلیل های رگرسیون و همبستگی، تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی و …).

4. مدلسازی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر

5.تحلیل های مرتبط با تکنیک های تصمیم گیری (تک یا چند معیاره)

6. تحلیل پویایی سیستم (مدلسازی، اعتبارسنجی رفتار مدل، شبیه سازی متغیرهای کلیدی مدل، سناریوسازی)

7.تحلیل  گراندد تئوری (داده بنیاد)

8.تحلیل تم (تحلیل مضمون)

9.تحلیل محتوا

10.پدیدار شناسی

و…..

 

 

بسته های آموزشی پیشنهادی برای استفاده علاقمندان،دانشجویان، اساتید و پژوهشگران محترم :

لیست کامل فرم های ترجمه شده مدیریت پروژه بر اساس راهنمای PMBOK

بسته جامع آموزشی مدیریت دولتی و حکمرانی

بسته جامع آموزشی مدیریت منابع انسانی

بسته جامع آموزشی مدیریت استراتژیک

بسته آموزشی مدیریت رفتار سازمانی

بسته جامع آموزشی مدیریت صنعتی

بسته آموزشی مدیریت کسب و کار

 

بیشتر بخوانید:

ایبوک کتاب مهدویت از نگاهی دیگر، بازخوانی و واکاوی طرح های غرب در ستیز با مهدویت

ایبوک کتاب جستاری بر اخلاق کسب و کار (دیدگاه اسلام و غرب)

ایبوک کتاب جستاری بر مبانی سازمان های پروژه محور

ایبوک کتاب جستاری بر مبانی و الزامات جهش تولید

ایبوک کتاب جستاری بر مبانی توسعه محصول جدید

جزوه آموزشی تحلیلی بر مفاهیم ریسک و مدیریت ریسک سازمانی

جزوه آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد اول دکتر عادل آذر

جزوه آموزشی روش تحقیق پیشرفته

جزوه آموزشی بهره وری سازمانی

جزوه آموزشی مبانی مدیریت دولتی

پاورپوینت آموزشی چابکی سازمان و سازمان های چابک

پاورپوینت آموزشی آموزش تربيت ارزياب برطبق EFQM

پاورپوینت آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد 1

پاورپوینت آموزشی مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته

پاورپوینت آموزشی سیستم های اطلاعات مدیریت

اسلاید آموزشی برنامه ریزی نیروی انسانی و شناخت ابزار و فنون آن

پاورپوینت آموزشی مبانی بهره وری سازمانی

پاورپوینت آموزشی مدیریت حقوق و دستمزد

پاورپوینت آموزشی روش تحقیق پیشرفته

پاورپوینت آموزشی مبانی فرهنگ سازمانی

 

 

با ما در تماس باشید

آکادمی تحلیل دکتر رضا طالعی فر

1 دیدگاه برای “معرفی مدل کسب وکار از دیدگاه هامل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *