معرفی مدل کسب وکار از دیدگاه آفوا و توکی

مدل کسب وکار از دیدگاه آفوا و توکی

آفوا و توکی معتقدند که مدل کسب وکار، باید پاسخگوی این سوالات باشد:

ارزش مشتری: هر شرکتی باید تعیین کند که آیا قصد دارد ارزش متمایز و یا ارزش موردنظرش را با ارزش مشتری قیمت پایین تر از رقبا ارائه نماید؛

محدوده: مشتریان و طیف محصولاتی که قرار است این ارزش در قالب آنها ارائه شود را شناسایی نماید.

قیمت گذاری: منظور از قیمت گذاری، مبلغ هزینه ای است که شرکت بابت ارائه ارزش دریافت می کند.

منبع درآمند: هر شرکتی باید بتواند منابع، افراد پرداخت کننده و زمان ارائه منابع درآمدش را تعیین نماید

فعالیت های مرتبط: فعالیت های متصل به فعالیت های موردنیاز برای ارائه ارزش، اطلاق می شود.

پیاده سازی: با هماهنگی ساختار سازمانی، کارکنان، سیستم ها و محیط، انجام فعالیت ها را به بهترین حالت فراهم سازد.

قابلیت ها: شرکت باید توانمندی های خود را بشناسد و به دنبال پر کردن شکاف های مربوطه نیز باشد.

قابلیت حفظ: شرکت محصولی را ارائه دهد که تقلید کردن آن توسط رقبا مشکل باشد و مزیت و درآمدش را حفظ کند.

 

 

منبع

Afuah, A., & Tucci, C. L. (2001). Internet business models: a strategic management approach. Irwin/McGraw.

 

 

 

گزیده ای از خدمات تحلیلی قابل ارائه ( کمی و کیفی) آکادمی تحلیل دکتر طالعی فر با استفاده از کادری مجرب و زبده

1.تحلیل روایی و پایایی انواع پرسشنامه های استاندارد مرتبط با موضوع درخواست دهنده

2. تحلیل های توصیفی (تهیه انواع جداول فراوانی، محاسبه انواع آماره های توصیفی پراکندگی و مرکزی، تهیه انواع نمودارهای آماری (نموداری کیفی و کمی))

3. تحلیل های استنباطی ( تحلیل واریانس،  آزمون های آماری پارامتریک و ناپارامتریک، تحلیل های رگرسیون و همبستگی، تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی و …).

4. مدلسازی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر

5.تحلیل های مرتبط با تکنیک های تصمیم گیری (تک یا چند معیاره)

6. تحلیل پویایی سیستم (مدلسازی، اعتبارسنجی رفتار مدل، شبیه سازی متغیرهای کلیدی مدل، سناریوسازی)

7.تحلیل  گراندد تئوری (داده بنیاد)

8.تحلیل تم (تحلیل مضمون)

9.تحلیل محتوا

10.پدیدار شناسی

و…..

 

 

بسته های آموزشی پیشنهادی برای استفاده علاقمندان،دانشجویان، اساتید و پژوهشگران محترم :

لیست کامل فرم های ترجمه شده مدیریت پروژه بر اساس راهنمای PMBOK

بسته جامع آموزشی مدیریت دولتی و حکمرانی

بسته جامع آموزشی مدیریت منابع انسانی

بسته جامع آموزشی مدیریت استراتژیک

بسته آموزشی مدیریت رفتار سازمانی

بسته جامع آموزشی مدیریت صنعتی

بسته آموزشی مدیریت کسب و کار

 

بیشتر بخوانید:

ایبوک کتاب مهدویت از نگاهی دیگر، بازخوانی و واکاوی طرح های غرب در ستیز با مهدویت

ایبوک کتاب جستاری بر اخلاق کسب و کار (دیدگاه اسلام و غرب)

ایبوک کتاب جستاری بر مبانی سازمان های پروژه محور

ایبوک کتاب جستاری بر مبانی و الزامات جهش تولید

ایبوک کتاب جستاری بر مبانی توسعه محصول جدید

جزوه آموزشی تحلیلی بر مفاهیم ریسک و مدیریت ریسک سازمانی

جزوه آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد اول دکتر عادل آذر

جزوه آموزشی روش تحقیق پیشرفته

جزوه آموزشی بهره وری سازمانی

جزوه آموزشی مبانی مدیریت دولتی

پاورپوینت آموزشی چابکی سازمان و سازمان های چابک

پاورپوینت آموزشی آموزش تربيت ارزياب برطبق EFQM

پاورپوینت آموزشی آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد 1

پاورپوینت آموزشی مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته

پاورپوینت آموزشی سیستم های اطلاعات مدیریت

پاورپوینت آموزشی مدیریت حقوق و دستمزد

پاورپوینت آموزشی روش تحقیق پیشرفته

پاورپوینت آموزشی مبانی فرهنگ سازمانی

 

 

با ما در تماس باشید

آکادمی تحلیل دکتر رضا طالعی فر

1 دیدگاه برای “معرفی مدل کسب وکار از دیدگاه آفوا و توکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *