1.کتاب نظریه سازمان: مدرن،نمادین-تفسیری و پست مدرن، نوشته ماری جو هچ، آن ال کانلیف ترجمه دکتر حس دانایی فر
این کتاب بسیار ارزشمند که در سطح دنیا بارها تجدید چاپ شده است به سه بخش کلی تقسیم شده است که عبارتند از: بخش 1) معرفی رویکرد چندگانه ؛ بخش 2) ارائه راه هایی که از طریق آنها می توان سازمان را می توان تحلیل و تئوریزه کرد؛ بخش 3) کاربرد نظریه های سازمان در عمل و طرح جدیدترین نگاه ها به افق های سازمان. این کتاب از سه نگاه (مدرنیست، نمادین- تفسیری و پست مدرن) به سازمان و پدیده های سازمانی می نگرد.
2. کتاب های روش شناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع و روش شناسی پژوهش کمی در مدیریت: رویکردی جامع ، نوشته سیدمهدی الوانی، عادل آذر، حسن دانایی فرد
این 2 کتاب ارزشمند که توسط سه تن از متخصصین بلا منازع رشته مدیریت کشور نگارش شده است می تواند خلاها و ضعف های دانشجویان محترم در بحث مهم روش شناسی تحقیق را پوشش داده و درک مناسبی از این مقوله برای آنها فراهم آورد.
3. کتاب سیاست و جامعه شناسی در اندیشه ماکس وبر ، نوشته آنتونی گیدنز،ترجمه مجید محمدی
4. کتاب نظریه سیستمی نوشته چارلز وست چرچمن و ترجمه رشید اصلانی
این کتاب ذیقیمت در 4 بخش و 14 فصل نگارش و تدوین شده است و خواندن آن توصیه می شود.
5. کتاب مدیریت از راه ارزشها نوشته کن بلانچارد، مایکل اوکانر
پیام این کتاب این است که هر چه محیط رقابتیتر و متلاطمتر میشود، سازمان به انسجام درونی، تفاهم و اعتماد متقابل بین آدمها بیشتر نیاز پیدا میکند. این کتاب که مروج یک رویکرد اخلاقی و انسانی به مدیریت است، در عین حال بر لزوم سودآوری و کارآمدی سازمان تأکید میکند و سودآوری پایدار را درگرو برقراری یک رابطه برنده ـ برنده بین همه ارکان و حق داران سازمان میداند.
در این کتاب، رویکرد مدیریت، در قالب داستانی ساده و جذاب با روایت یک سفر کامل از سازمانی سنتی و گسیخته به سازمانی پویا و منسجم، در سه گام خلاصه و معرفی میشود.
گام اول: شفاف سازی مأموریت.
گام دوم: نشاندن مأموریت و ارزشها درجان و دل کارکنان.
گام سوم: همسو کردن اقدامات روزمره با مأموریت و ارزشها.
6.کتاب هفت عادت مردان موثر نوشته استفان کاوی
کتاب «هفت عادت مردمان موثر» استفان کاوی، شهرت جهانی دارد. مجله فوربس در سال ٢٠٠٢ کتاب هفت عادت را یکی از ١٠ کتاب موثر مدیریتی در قرن بیستم معرفی کرده است. کتاب هفت عادت به نکات ظریفی میپردازد و نیازهای باطنی انسان را پاسخ میگوید. هفت عادت مردمان موثر، برگرفته از کتاب استفان کاوی، به قرار زیرند:
1. عامل بودن؛
2. شروع از پایان درذهن؛
3. نخست به اولین ها پرداختن؛
4. برنده – برنده اندیشیدن؛
5. اول فهمیدن و سپس فهماندن؛
6. هم افزایی (سینرژی)؛
7. اره تیزکردن (پیشرفت مستمر و فرایندهای پیشرفت).
در این کتاب، هفت عادت یک سیر تحولی را از رشد شخصی (سه عادت اول) تا کار گروهی/ همکاری / ارتباطات (سه عادت بعد) به دوباره سازی همه عادات (عادت هفت) طی می کنند.
7. فرهنگ سازمانی نوشته ادگار شاین
در این کتاب ذیقیمت، به بحث درباره فرهنگ درون سازمان ها كه يكي از مهمترين مقولاتي است كه هرسازمان با آن رو به رو است پرداخته شده است. فرهنگ به معناي ارزش هاي مشترك ميان افراد يك گروه از قبيل يك خانواده، يك سازمان يا يك كشور است. واژه فرهنگ سازي، واژه اي بسيار جوان است كه اولين بار توسط ادگار شاين مطرح شد. شاين در اين باره ميگويد: اگر شما فرهنگ را هدايت نكنيد فرهنگ شما را هدايت مي كند و ممكن است حتي متوجه نشويد فرهنگ سازماني پديده اي ملموس نيست و به راحتي قابل شناسايي نيست.
8. مدیریت استراتژیک منابع انسانی نوشته مایکل آرمسترانگ ترجمه اعرابی و ایزدی
9. استراتژی رقابتی تکنیک های تحلیل صنعت و رقبا نوشته مایکل پورتر ،ترجمه : عباس مهرپویا،جهانگیر مجیدی.
10. مشتری در جایگاه شریک نوشته چیپ ار بل
مشتري در جايگاه ” شريك” يعني نگرشي نو به مشتري، نگرشي بسيار فراتر از رابطهاي كه ميان ارائه دهندگان خدمات يا فروشندگان كالا با مصرفكنندگان وجود دارد. نويسنده کتاب اعتقاد داردكه اين كتاب ميتواند به تقويت بنیۀ همكاريهاي راهبردي يا تمام برخوردهاي ناشي از خدمات به مشتري بپردازد.
كتاب حاضر براي مطالعة دو گروه از افراد نوشته شده است: گروه اول افرادي اند كه مستقيماً با مشتريان سروكار دارند و گروه دوم كسانياند كه با اين افراد سروكار دارند كه طبعاً رييس يا مدير آنها هستند.
با ما در تماس باشید
آکادمی تحلیل دکتر طالعی فر